Δεν
πρόκειται για «επενδύσεις» αλλά για ξεπούλημα της χώρας, χωρίς κανένα όφελος,
αλλά αντίθετα με μεγάλη ζημία για τον εργαζόμενο λαό
Ιδιωτικοποίηση
των αεροδρομίων σημαίνει λιγότερα έσοδα για το κράτος,αύξηση της
τιμής των
εισιτηρίων και πλήρη έλεγχο του τουρισμού από τα γερμανικά συμφέροντα
|
Τα
14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας οδεύουν ολοταχώς προς ιδιωτικοποίηση-ξεπούλημα.
Στην πλειοψηφία τους ανήκουν σε νησιωτικές περιφέρειες της Ελλάδας. Πράγμα που,
εκτός των άλλων, τα καθιστά άκρως απαραίτητα για την ενδοπεριφερειακή κοινωνική
συνοχή αλλά και την αναπτυξιακή προοπτική όλων των νησιών μας.
Ο
βαθμός εξάρτησης του τουρισμού στα νησιά μας από τις αερομεταφορές φτάνει το 78%-86%,
ενώ ταυτόχρονα το 20% του ΑΕΠ μας προέρχεται από τον τουρισμό. Μέσω αυτών των
αεροδρομίων (Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων,
Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου,
Σαντορίνης και Σκιάθου) μετακινούνται 17,6 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, με
τεράστια βέβαια έσοδα για το ελληνικό δημόσιο. Πρόκειται δηλαδή για απόλυτα προσοδοφόρες και βιώσιμες δημόσιες
επιχειρήσεις, που ενισχύουν σημαντικά τον κρατικό προϋπολογισμό.
Η
άρχουσα μεγαλοαστική τάξη και τα κόμματά της με αυτό το ξεπούλημα πλήττουν
ακόμα και την «εθνική κυριαρχία και άμυνα», στην οποία τα αεροδρόμια αυτά
παίζουν έναν βασικό ρόλο, ιδίως με όλα τα θέματα που είναι ανοιχτά στην
ευρύτερη περιοχή μας (Μεσόγειος, Βαλκάνια, Αιγαίο κ.λπ.).
Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, όπως ακριβώς «έσκισε» τα
μνημόνια, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο «απέτρεψε» και το ξεπούλημα της δημόσιας
περιουσίας! Στην πραγματικότητα, ο
γερμανικός ιμπεριαλισμός βιαζόταν να βάλει στο χέρι αυτό το «φιλέτο» των
περιφερειακών αεροδρομίων χάρη σε όλα αυτά τα πλεονεκτήματα που του
εξασφαλίζουν. Εν προκειμένω, ο αγοραστής είναι η FRAPORT AG-SLENTEL LTD (στην οποία συμμετέχει κατά 65% η
γερμανική ημι-κρατική εταιρεία FRAPORT
και κατά 35% ο όμιλος Κοπελούζου). Μια FRAPORT που την ακολουθούν καταγγελίες σε
διεθνές επίπεδο όχι μόνον όσον αφορά τη μη συμμόρφωση σε εθνικές νομοθεσίες
αλλά και για εργασιακά θέματα (αεροδρόμιο Βαλτιμόρης ΗΠΑ, αεροδρόμιο Μανίλας
Φιλιππινών κ.λπ.). Το ότι δεν έπεσαν ακόμα οι τελικές υπογραφές έχει να κάνει
με το ότι οι Γερμανοί θέλουν να αποσπάσουν ακόμα περισσότερα «προνόμια»,
ενδεχομένως να μειώσουν ακόμα περισσότερο το ήδη εξευτελιστικό τίμημα, αλλά και
με το ότι απαιτούν εγγυήσεις «καλής
εκτέλεσης» της συμφωνίας επειδή φοβούνται τις πολιτικές εξελίξεις και,
ουσιαστικά, ξέρουν ότι ο ελληνικός λαός είναι αντίθετος σε όλες αυτές τις
πολιτικές.
Από
τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση το ελληνικό δημόσιο θα εισπράξει εφάπαξ 1,2 δις
ευρώ, ενώ τώρα εισπράττει στην πενταετία πάνω από 2,25 δις ευρώ. Το ετήσιο
μίσθωμα θα είναι 22 εκατομμύρια ευρώ, όσο δηλαδή περίπου ο ετήσιος τζίρος μόνο του
αεροδρομίου της Κέρκυρας. Χάνεται η δυνατότητα των επιδοτήσεων από τα ευρωπαϊκά
προγράμματα, ενώ θα πρέπει να επιστραφούν και αυτές που έχουν δοθεί τελευταία
από την Ε.Ε. Μιλάμε για απώλεια εσόδων
περίπου τέσσερις ή πέντε φορές σε σχέση με τα σημερινά έσοδα του κράτους από τα
αεροδρόμια! Αυτό και μόνο δείχνει τη φοβερή απάτη που υπάρχει πίσω από την
προπαγάνδα ότι οι ιδιωτικοποιήσεις συνεισφέρουν στην «ανάπτυξη»!
Η συμφωνία αυτή παραδίδει τον ελληνικό τουρισμό στα γερμανικά συμφέροντα και το
παραγόμενο τουριστικό προϊόν θα είναι αποτέλεσμα καθετοποιημένης γερμανικής
παραγωγής (Γερμανός tour
operator,
γερμανική αεροπορική εταιρία, γερμανικά ξενοδοχεία, γερμανικά αεροδρόμια αλλά
με φτηνά ελληνικά εργατικά χέρια, σε άθλιες εργασιακές συνθήκες). Την ίδια
στιγμή, η γερμανική εταιρεία διαχείρισης του Αερολιμένα Αθηνών χρωστάει από ΦΠΑ
1,4 δις, παρά την έκδοση καταδικαστικών αποφάσεων!
Στο επενδυτικό ξεπούλημα, πέρα από τα αεροδρόμια,
σειρά έχουν τα λιμάνια (Πειραιά-Θεσσαλονίκης), η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ROSCO (εταιρεία διαχείρισης
σιδηροδρομικού δικτύου), η διαχείριση απορριμμάτων κ.λπ.
- Να ακυρωθεί άμεσα το κοινωνικό
και οικονομικό έγκλημα του ξεπουλήματος των 14 αεροδρομίων.
- Να ακυρωθεί κάθε ιδιωτικοποίηση
που έχει δρομολογηθεί από τις μνημονιακές κυβερνήσεις.
- Να καταργηθεί το ΤΑΙΠΕΔ και κάθε
παρόμοιο μνημονιακό όργανο ξεπουλήματος.
Όλγα Στεφανίδου