Πώς
να φτιάξεις την κυκλοφορία σε μια πόλη
που οι εργαζόμενοί της δουλεύουν με
απάνθρωπα
ωράρια και εργασιακές σχέσεις;
|
Η
κυβέρνηση φαίνεται να έχει μία μόνο
απάντηση στα οικονομικά προβλήματα του
κράτους και αυτή είναι να «στεγνώσει»
ακόμα περισσότερο τις τσέπες των Ελλήνων
πολιτών. Τελευταία εξέλιξη, που περιμένουμε
βέβαια ακόμα να οριστικοποιηθούν οι
λεπτομέρειές της, είναι οι αλλαγές στα
τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων.
Αυξήσεις στα τέλη των νεότερων μοντέλων,
οριακές μειώσεις στα παλαιά αυτοκίνητα,
κατάργηση απαλλαγών σε υβριδικά και
πετρελαιοκίνητα.
Ακόμα συζητιούνται και άλλα μέτρα, πάντα
εισπρακτικού χαρακτήρα, όπως η επιβολή
«τέλους δακτυλίου» σε όσους
εισέρχονται
σε αυτόν, «τέλους ακινησίας» (!) σε όσους
έχουν καταθέσει τις πινακίδες και η
φορολόγηση, ανεξάρτητα από τη χρήση,
της κατοχής αυτοκινήτου μέσω της εφορίας.
Όλα
αυτά τα μέτρα στηρίζονται στο επιχείρημα
ότι έχουν σαν στόχο και την προστασία
του περιβάλλοντος και τη στροφή του
επιβατικού κοινού στις δημόσιες
συγκοινωνίες. Αυτό είναι, βέβαια, μια
δικαιολογία. Η χρήση των ΜΜΜ είναι θέμα
βέβαια και διαπαιδαγώγησης των πολιτών,
που πρέπει να γίνεται από μικρή ηλικία
και όχι με χαράτσια στα Ι.Χ.
Αλλά η χρήση
τους μπορεί να γίνει όταν προσφέρουν
ασφάλεια, σταθερότητα και ταχύτητα στις
μετακινήσεις, πράγμα
που δεν μπορεί να γίνει στο χάος που
έχουν μετατρέψει τις ελληνικές πόλεις.
Πρώτα
απ’ όλα, όμως, η συστηματική χρήση των
συγκοινωνιών σημαίνει ότι τα χρησιμοποιεί
κάποιος για καθημερινές μετακινήσεις,
για να πάει και να γυρίσει από τη δουλειά
του. Ο εργαζόμενος
σήμερα, χωρίς καμία σταθερότητα στις
συνθήκες εργασίας και στα ωράριά του,
όντας υποχρεωμένος να τρέχει από περιοχή
σε περιοχή για να συμπληρώσει κάποια
μεροκάματα, αναγκάζεται να χρησιμοποιεί
το δικό του όχημα.
Βελτίωση
της ζωής στις πόλεις και μείωση των
περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την
κίνηση των οχημάτων δεν θα γίνει με
εισπρακτικές πολιτικές. Όχι άλλα
φορομπηχτικά μέτρα, όχι άλλους φόρους
για να μας τα παίρνουν και να τα δίνουν
στους «δανειστές»! Όχι χαράτσια στα
Ι.Χ. και αυξήσεις στα εισιτήρια των ΜΜΜ.
Σοβαρός σχεδιασμός από την αρχή των
αστικών συγκοινωνιών και ενίσχυση του
υλικού τους και του εργατικού τους
δυναμικού. Αλλά κυρίως σταθερές και
μόνιμες εργασιακές σχέσεις για όλους
τους εργαζόμενους, και σταθερά ωράρια
που να τηρούνται!
Τ.
Σεβαστής