Το
τρένο πρέπει να σωθεί απ’ τα νύχια των αρπακτικών και να τεθεί στην υπηρεσία των αναγκών του λαού και της παραγωγής |
Η
κυβέρνηση, πλήρως βυθισμένη στον
μνημονιακό «βούρκο», βάζει μπροστά και
το ξεπούλημα του σιδηρόδρομου. Οι
προηγούμενες κυβερνήσεις διέσπασαν
τον πάλαι ποτέ κραταιό ΟΣΕ (Οργανισμός
Σιδηροδρόμων Ελλάδας) σε πολλά κομμάτια
για να είναι ευκολότερο το ξεπούλημά
του. Το πρώτο στη σειρά κομμάτι που
διατίθεται προς πώληση είναι αυτό του
τροχαίου υλικού (το έχουν ονομάσει
ROSCO).
Γι’ αυτό διαγκωνίζονται η γαλλική
ALSTOM,
η εγχώρια εταιρεία του Κοπελούζου και
η γνωστή για τις «αμαρτίες» της SIEMENS.
Το
βασικό τμήμα του ΟΣΕ όμως είναι το
σιδηροδρομικό δίκτυο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτό
θέλουν να το δώσουν στους Κινέζους της
COSCO,
για να μεταφέρουν τα άθλια προϊόντα
τους από το λιμάνι του Πειραιά στην
Ευρώπη. Στο ίδιο σχέδιο εντάσσεται και
η σιδηροδρομική σύνδεση του Θριάσιου
Πεδίου με τον Πειραιά και η παράδοση
στους Κινέζους του εκεί ευρισκόμενου
Εμπορευματικού Κέντρου του ΟΣΕ. Όλα
δηλαδή στο πλαίσιο της «ασιατοποίησης»
της χώρας και της οικονομίας της.
Το
σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ έχει
πετσοκοφτεί από
τις μνημονιακές
πολιτικές, αφού προηγουμένως ο οργανισμός
είχε απαξιωθεί από το ίδιο το κράτος,
με τη συνενοχή της συνδικαλιστικής
γραφειοκρατίας. Όλη
η γραμμή της Πελοποννήσου έχει καταργηθεί,
καθώς και πολλές τοπικές σε όλη την
Ελλάδα. Φτιάχτηκε μόνο ο προαστιακός
Πειραιά-Κορίνθου, γιατί η κατασκευή του
συνέπιπτε με τα συμφέροντα των εργολάβων.
Η
τρίτη πόλη και λιμάνι της χώρας και πύλη
προς τη Δύση, η Πάτρα, δεν έχει σιδηροδρομική
σύνδεση με την υπόλοιπη χώρα! Η
μόνη γραμμή που λειτουργεί είναι η
κεντρική: Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Κεντρική
Ευρώπη. Γι’ αυτή ενδιαφέρονται φυσικά
οι Κινέζοι και όχι για την ανασυγκρότηση
του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ.
Και
όμως, ο σιδηρόδρομος είναι κομβικό
στοιχείο για την παραγωγή μιας χώρας.
Στο εμπορικό τμήμα του μπορεί να συνδέεται
με τα βιομηχανικά κέντρα και να αποτελεί
τον συνδετικό κρίκο της παραγωγής. Όσον
αφορά την επιβατική του χρήση, ο ελληνικός
λαός δικαιούται ένα απόλυτα σύγχρονο,
φθηνό και ασφαλές μέσο. Αλλά για να
γίνουν όλα αυτά θα πρέπει να ανατραπεί
η εγκληματική μνημονιακή πολιτική της
αστικής τάξης. Το σταμάτημα του
ξεπουλήματος του σιδηρόδρομου είναι η
πρώτη γραμμή άμυνας του ελληνικού λαού
σε αυτό το σημαντικό για την ύπαρξή του
ζήτημα.
Σ.
Κρόκος