Ο
στόχος «δανειστών»-ντόπιων καπιταλιστών και της υπόδουλής τους κυβέρνησης όσον
αφορά την ένταξη των αστικών συγκοινωνιών στο υπερταμείο «αξιοποίησης» της
δημόσιας περιουσίας, ξεπουλήματος δηλαδή, είναι διπλός: να απαξιώσουν τελείως
τις παλαιού τύπου συγκοινωνίες, κυρίως δηλαδή τα μέσα κινητής τροχιάς, τρόλεϊ
και λεωφορεία, και να παραδώσουν σε «ιδιώτες», ξένους ή εγχώριους, τα σύγχρονα
μέσα, της σταθερής τροχιάς, το μετρό και το τραμ.
Είναι
χαρακτηριστική η κατάσταση που επικρατεί σε τρόλεϊ και λεωφορεία. Κινούνται
μόλις 850-900 λεωφορεία απ’ τα 2.152 και 180-190 τρόλεϊ απ’ τα 450. Κι αυτό γιατί
είναι παλαιά, θέλουν συντήρηση και δεν υπάρχουν ανταλλακτικά και τεχνικοί λόγω
των περικοπών και της έλλειψης προσωπικού.
Οι
8.000 εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες πρέπει να αντιδράσουν άμεσα. Έχουν
την πείρα και τη δύναμη να το κάνουν. Θα πέσουν απάνω τους οι κολαούζοι του
συστήματος βρίζοντας και συκοφαντώντας. Ο αποφασισμένος και καλά οργανωμένος
αγώνας, όμως, είναι αυτός που σπάει το κλίμα της αντίδρασης και φέρνει την
αλληλεγγύη των υπόλοιπων εργαζομένων.
Σ.Κ.