Μαθητές και φοιτητές πρέπει να είναι σε ετοιμότητα για
να
βάλουν φρένο σε κάθε σκέψη για επιβολή διδάκτρων στην εκπαίδευση |
Το τελευταίο διάστημα διάφορα
μνημονιακά στελέχη προπαγανδίζουν την επιβολή
διδάκτρων σε πανεπιστήμια και σχολεία, προετοιμάζοντας έτσι το έδαφος για έναν
νέο γύρο επίθεσης σε ό,τι έχει απομείνει από τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση.
- Ο Θ. Πελαγίδης, δεξί χέρι του
Μητσοτάκη, προτείνει τέλη εγγραφής και δίδακτρα στα πανεπιστήμια, αλλά και
δίδακτρα στα σχολεία για όσους γονείς θέλουν την παραμονή των παιδιών τους
πέραν του ωραρίου!
- Ο καθηγητής Γαβράνης, πρώην
βουλευτής του Ποταμιού, προτείνει δίδακτρα 200 ευρώ το εξάμηνο, με το
αιτιολογικό ότι τα πανεπιστήμια έχουν ήδη χάσει το 50% της κρατικής
επιχορήγησης!
- Η ΝΔ, επίσημα, στην επιτροπή
Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ζητά να λειτουργήσουν στα πανεπιστήμια
ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα επί πληρωμή, ανοίγοντας έτσι παράθυρο για τη
γενική επιβολή διδάκτρων.
- Αλλά και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ
Τριανταφυλλίδης, μέσω της «Αυγής», είχε προτείνει πέρυσι το εξωφρενικό, δίδακτρα
600 ευρώ ανά μαθητή το χρόνο στα σχολεία, τα οποία θα διανέμονται ως μπόνους στους
εκπαιδευτικούς, για υλικοτεχνική υποδομή και αγορά εποπτικού υλικού!
Και όλα αυτά τα φοβερά λέγονται όταν
η πρόσφατη έρευνα του Κέντρου Αναπτυξιακής Πολιτικής της ΓΣΕΕ έδειξε ότι ήδη οι
ελληνικές οικογένειες αναγκάζονται να δαπανήσουν 3,7 δισ. τον χρόνο για την
εκπαίδευση των παιδιών τους (φροντιστήρια, αγορά υλικών κ.λπ.), εξαιτίας των
ελλείψεων και της συνεχιζόμενης συνειδητής υποβάθμισης της δημόσιας
εκπαίδευσης.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι όλο το μνημονιακό μπλοκ κινείται σ’ αυτή
την αντιδραστική κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης. Στόχος τους
είναι να συνεχίσουν το πετσόκομμα των κρατικών δαπανών για την παιδεία,
φορτώνοντάς το στις τσέπες των γονέων, να εντείνουν τους ταξικούς φραγμούς από
το δημοτικό μέχρι το πανεπιστήμιο, πετώντας έξω από σχολεία και σχολές χιλιάδες
μαθητές λαϊκών οικογενειών, που δεν θα έχουν να πληρώσουν. Το έχουμε
ξαναπεί: η μνημονιακή Ελλάδα που δημιουργούν, της διαλυμένης παραγωγής, των
παρασιτικών υπηρεσιών, της φθηνής εργασίας, δεν χρειάζεται ειδικευμένο εργατικό
δυναμικό και μορφωμένους πολίτες, άρα δεν χρειάζεται και αναβαθμισμένη δημόσια εκπαίδευση.
Η υπεράσπιση του δικαιώματος όλων των παιδιών στη μόρφωση, άρα της
δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, αποτελεί βασικό καθήκον του εργατικού,
εκπαιδευτικού και νεολαιίστικου κινήματος και εντάσσεται στη συνολική πάλη για
την ανατροπή της σημερινής βάρβαρης αντεργατικής πολιτικής.
Μ. Σάκος