Για τσουχτερές αυξήσεις στις τιμές των διοδίων μιλούν πολλά
μέσα ενημέρωσης, οι οποίες όμως, για ευνόητους λόγους, θα ανακοινωθούν μετά τις
εκλογές. Στο μεταξύ, πρόσφατα, η εταιρεία της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου επιχείρησε
να επιβάλει αύξηση 22% στα e-pass των
εργαζομένων που περνούν καθημερινά με τα αυτοκίνητά τους από τη γέφυρα για να
πάνε στις δουλειές τους. Κάτι τέτοιο θα ανέβαζε το κόστος του e-pass στα 300 περίπου ευρώ τον μήνα! Προσθέστε
και το αυξημένο κόστος της βενζίνης… Μετά την κατακραυγή, η εταιρεία όχι μόνο
δεν αύξησε την τιμή, αλλά έκανε και «σκόντο» 10 ευρώ.
Με κόστος απλής διέλευσης της γέφυρας 13,70 ευρώ και τα
άπειρα διόδια που έχουν στηθεί κατά μήκος της Αθηνών-Πατρών και της Ιονίας Οδού,
το ταξίδι στη Δυτική Ελλάδα έχει γίνει απαγορευτικό. Ας σκεφθούμε και την
επιβάρυνση του κόστους των προϊόντων λόγω μεταφορικών… Κανείς δεν πιστεύει ότι
αυτά τα χρήματα πάνε στη συντήρηση των δρόμων, που ούτως ή άλλως δεν φτιάχτηκαν
με χρήματα των εταιρειών αλλά ουσιαστικά με δημόσιο χρήμα.
Θα πρέπει να διεκδικήσουμε να καταργηθούν τα διόδια και να
εγκαταλειφθεί το μοντέλο των ιδιωτικών («αυτοχρηματοδοτούμενων»)
αυτοκινητοδρόμων. Οι δρόμοι και οι γέφυρες να κατασκευάζονται από δημόσια
τεχνική εταιρεία, η οποία θα δημιουργήσει και πολύ πιο ποιοτικές θέσεις
εργασίας.
Π.Δ.