Χωρίς τέλος τα πακέτα «αναπτυξιακού» χρήματος για τους μονοπωλιακούς ομίλους, με κρατική εγγύηση και χωρίς καμιά δέσμευση |
Η ΤΕΡΝΑ (Ενεργειακή) επιδοτείται με 250 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας από ΑΠΕ, όπως και η θυγατρική της ΔΕΗ, Solarlab, αλλά και άλλες εταιρείες των ΑΠΕ. Με δανεισμό 91 εκατ. ευρώ ενισχύεται ο ΟΤΕ, για την ανάπτυξη υποδομών υπερυψηλής ευρυζωνικότητας, ενώ με δανειοδότηση 200 εκατ. ευρώ ενισχύεται η Avis, που δραστηριοποιείται στις ενοικιάσεις και το leasing αυτοκινήτων. Στο ίδιο πεδίο δανειοδοτείται με 150 εκατ. ευρώ και η Autohellas του Ευτύχη Βασιλάκη. Ο όμιλος έχει άλλη μια χρηματοδότηση, 23 εκατ., μέσω της Olympic Air. Με 150 εκατ. ευρώ δανειοδοτείται η Ελληνικός Χρυσός. Με 109 εκατ. ευρώ η φαρμακευτική εταιρεία Demo. Δάνειο 68 εκατ. ευρώ παίρνει και η Attica Group, η εταιρεία που έχει στον έλεγχό της τις Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Africa Morocco Link, Hellenic Seaways και πλέον και την ΑΝΕΚ, και ιδιοκτήτρια του «Blue Horizon», όπου έγινε το γνωστό έγκλημα με τη δολοφονία επιβάτη τον περασμένο μήνα. Με 39 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτηθεί η Σκλαβενίτης, αν και είχε τζίρο 4,5 δισ. το 2022, αλλά και η Motor Oil, που, παρά το 1 δισ. ευρώ καθαρά κέρδη φέτος, θα δανειοδοτηθεί με 25 εκατ. ευρώ! Στη λίστα εντάσσονται επίσης τουριστικές επιχειρήσεις όπως οι Golf Residences (29 εκατ.), Mitsis (22 εκατ.) και Aldemar (17 εκατ.).
Χρήματα λοιπόν ουσιαστικά με την εγγύηση του ελληνικού κράτους θα δοθούν σε εταιρείες κυρίως του τουρισμού, των ΑΠΕ, των επικοινωνιών και των μεταφορών και στον μη παραγωγικό τομέα, ενώ δεν υπάρχει καμία δέσμευση για κάποιο όφελος του ελληνικού λαού, παρά μόνο για τα κέρδη των μετόχων τους. Έτσι βλέπουν την ανάπτυξη οι «άριστοι»!
Γιάννης Τριανταφύλλου