Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015

Εφοπλιστές και… ισλαμικό πετρέλαιο

Όπου πόλεμος, λαθρεμπόριο, έγκλημα, οι Έλληνες εφοπλιστές πρώτοι!
Ξαφνιάστηκε κανείς από την αποκάλυψη του ξένου Τύπου για τη συμμετοχή των Ελλήνων εφοπλιστών στο λαθρεμπόριο πετρελαίου; Δεν νομίζουμε! Μήπως είναι άγνωστο ότι η αδίστακτη φάρα του ελληνικού εφοπλισμού πατάει επί πτωμάτων και εκμεταλλεύεται κάθε δυνατή ευκαιρία για κέρδη; Όχι βέβαια!
Η αχρειότητα αυτών που αυτοαποκαλούνται και «Έλληνες πατριώτες», αποδεικνύεται ξανά και ξανά εδώ και δεκαετίες. Με σημαίες ευκαιρίας, ξένα πληρώματα και διαλυμένα εργασιακά δικαιώματα, λαθρεμπόριο όπλων, φαρμάκων, πυρηνικών αποβλήτων, πετρελαίου, εμπλοκή σε όλες τις πολεμικές αναμετρήσεις.

Παρόντες ήταν οι Έλληνες εφοπλιστές στον εμφύλιο της Λιβύης το 2011, όπου είχαν αναλάβει τον εφοδιασμό των αμερικανικών βάσεων στην Κρήτη, του ΝΑΤΟ και των ναυτικών δυνάμεων των ιμπεριαλιστικών χωρών. Και όταν η Λιβύη κομματιάστηκε σε φυλές που ήθελαν να ελέγξουν τον ενεργειακό πλούτο της, οι Έλληνες εφοπλιστές ανέλαβαν να «παράσχουν την υπηρεσία» της παράνομης μετακίνησης φορτίων για λογαριασμό των τοπικών φυλάρχων και πολέμαρχων. Ή μήπως τυχαία βομβαρδίστηκε το τάνκερ του εκλεκτού της προηγούμενης κυβέρνησης Μελισσανίδη (με πλούσιο «βιογραφικό» στο λαθρεμπόριο), στις αρχές του 2015 από τη λιβυκή κυβέρνηση, με δύο ναυτικούς νεκρούς;
Παρόντες και στη Συρία το 2013, πρόθυμοι να τροφοδοτούν με καύσιμα την πολεμική μηχανή του Άσαντ. Λαθρέμποροι πετρελαίου τώρα των τζιχαντιστών στην Μεσόγειο! Ο συνολικός όγκος του παράνομου πετρελαίου που μεταφέρθηκε από το βόρειο Ιράκ μέσω Τουρκίας και στη συνέχεια δια θαλάσσης από τον Μάιο του 2014 μέχρι τον Μάρτιο του 2015 φτάνει τα 2,1 εκατομμύρια βαρέλια. Τα πιο πολλά δρομολόγια έχουν εκτελεσθεί από το ελληνόκτητο «United Emblem», με τη συμμετοχή και άλλων 5 ελληνικών τάνκερ, όλα ιδιοκτησίας του εφοπλιστή Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου.
Την τελευταία δεκαετία, πάνω από 150 δις διαφυγόντα έσοδα κόστισαν στην Ελλάδα οι «πατριώτες» Έλληνες εφοπλιστές. Τα funds των οποίων μόνο στην Ελβετία υπερβαίνουν τα 60 δις. Και ενώ η οικονομική κρίση γονάτισε χιλιάδες Έλληνες, αυτοί αύξησαν το στόλο τους κατά 60%. Με σύμμαχους ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-Χρυσή Αυγή ξέπλυναν το βρώμικο χρήμα τους αγοράζοντας ποδοσφαιρικές ομάδες, τηλεοπτικά κανάλια, τον ΟΠΑΠ κλπ. Μέχρι πότε θα ανεχόμαστε την φορολογική ασυλία αυτών που διέλυσαν την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία, προτιμώντας να ναυπηγούν τα πλοία τους σε φθηνότερα, ασιατικά ναυπηγεία; Μέχρι πότε θα μένουν στο απυρόβλητο οι βαρόνοι της ναυτιλίας;


Όλγα Στεφανίδου