Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2017

Να ποιες είναι οι «επενδύσεις» των ιδιωτών!

Αυτό είναι το νόημα των ιδιωτικοποιήσεων στη σημερινή Ελλάδα: 
τους δίνουμε τον δημόσιο πλούτο κι από πάνω τούς 
πληρώνουμε κιόλας.
Μαζί με τη βαρβαρότητα των μνημονίων, μας επιβλήθηκαν και οι σκανδαλώδεις ιδιωτικοποιήσεις του δημόσιου πλούτου. Αν και στην περίπτωση των αεροδρομίων δεν είναι ιδιωτικοποίηση! Είναι παραχώρηση δημόσιου πλούτου από το ελληνικό δημόσιο στο γερμανικό δημόσιο!
Από αναβολή σε αναβολή πάει, ωστόσο, η «είσοδος» της κοινοπραξίας Fraport-Κοπελούζου στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Ο λόγος; Αδυναμία πληρωμής! Δεν έχουν να πληρώσουν το ευτελές ποσό των 1,23 δις περίπου. Από τον τελευταίο τους ισολογισμό προκύπτει ότι η εταιρεία έχει σε μετρητά 200 εκατομμύρια ευρώ, και αυτά για τις ανάγκες όλου του ομίλου, και 3,6 δις τραπεζικές υποχρεώσεις, ενώ η offshore εταιρεία του Κοπελούζου έχει μετοχικό κεφάλαιο 5.000 ευρώ! Οι εγγυητικές επιστολές που είχαν καταθέσει για τον περιβόητο διαγωνισμό δεν έχουν αντίκρισμα!

Ήρθαν δηλαδή στην Ελλάδα να επενδύσουν… χωρίς λεφτά. Και βγήκαν στη γύρα για χρηματοδότηση. Ξεπουληθήκαμε δηλαδή σε μια χρεοκοπημένη εταιρεία; Για τέτοιου είδους επενδύσεις μιλάει ο ΣΥΡΙΖΑ; Χρήματα μέσω δανεισμού, επενδύσεις μέσω ΕΣΠΑ, πυρασφάλεια μέσω ελληνικού στρατού και καμιά αστική ή ποινική ευθύνη για ό,τι συμβαίνει μέσα στα 14 αυτά αεροδρόμια. Υπάρχει δημοσίευμα βάσει του οποίου η ελληνική κυβέρνηση θα δώσει εγγυήσεις του ελληνικού κράτους για τη δανειοδότηση των «επενδυτών». Και δεν είναι μόνο το οικονομικό ζήτημα. Προκύπτουν και θέματα ασφάλειας στην λειτουργία των αεροδρομίων, καθώς η Fraport το τελευταίο διάστημα έκανε προσλήψεις ανειδίκευτου προσωπικού, άσχετου με την λειτουργία των αεροδρομίων και έχει την απαίτηση μέσα σ’ ένα μήνα να εκπαιδευτούν και να λειτουργήσουν με ασφάλεια τα αεροδρόμια.
Δηλαδή, με λίγα λόγια,… έρχονται, παίρνουν τα ελληνικά αεροδρόμια με τίμημα 1,23 δις (ακόμη και αυτό το ποσό, όπως προβλέπει η σύμβαση, μέσα από κόλπα με το ΦΠΑ, είναι αμφίβολο αν θα καταβληθεί όλο), θα ελέγχουν τον τουρισμό της χώρας, εφόσον το 80% της τουριστικής κίνησης διεξάγεται με το αεροπλάνο, και θα καρπώνονται τα έσοδα χωρίς την παραμικρή επένδυση!
Να ακυρωθεί άμεσα κάθε αποικιακή σύμβαση. Να ακυρωθεί άμεσα κάθε ιδιωτικοποίηση δημόσιου πλούτου. Η παραχώρηση των αεροδρομίων στο ξένο και ντόπιο κεφάλαιο είναι έγκλημα κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό.

Όλγα Στεφανίδου