Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2015

Να υπερασπιστούμε την ελληνική ναυτεργασία

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) κήρυξε απεργία και την ανέστειλε μετά από τέσσερις ημέρες. Στην ουσία, ήταν άλλη μια φυγομαχία της ηγεσίας της ΠΝΟ, μπροστά στη μάχη επιβίωσης που δίνουν οι εναπομείναντες Έλληνες ναυτικοί, στα πλοία της ακτοπλοΐας.

Τα αιτήματα της απεργίας ήταν δύο. Η σωτηρία του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου, που είναι υπό κατάρρευση, και η κυβέρνηση θέλει να το κλείσει ουσιαστικά. Και το να μην αλλάξει το
Οι Έλληνες ναυτεργάτες πρέπει να παλέψουν
για την ίδια την ύπαρξή τους. Και αυτό πρέπει
να το κάνουν κόντρα στις συμβιβασμένες ηγεσίες της ΠΝΟ.
καθεστώς των οργανικών συνθέσεων στα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας, που διατηρούν ακόμα Έλληνες ναυτεργάτες στα πληρώματά τους. Και τα δύο ζητήματα είναι σημαντικά, αλλά το δεύτερο φυσικά είναι το κορυφαίο. Στην ουσία, βέβαια, συσχετίζονται μεταξύ τους. Το βούλιαγμα του ΝΑΤ μπορεί να ξεκίνησε από τη χρησιμοποίησή του από το κράτος για σκοπούς άσχετους με την αποστολή του, αλλά κρίθηκε τελικά από το γεγονός ότι χιλιάδες Έλληνες ναυτεργάτες πετάχθηκαν έξω απ’ τα καράβια και από το γεγονός ότι οι εφοπλιστές δεν πλήρωναν εισφορές.

Με την άρση του καμποτάζ, και στα κρουαζιερόπλοια πλέον
υπάρχουν στην ουσία πολυεθνικά πληρώματα και οι Έλληνες ναυτικοί έχουν μειωθεί κατά πολύ. Τώρα, με την αλλαγή του καθεστώτος των οργανικών συνθέσεων που επιδιώκεται στα επιβατηγά πλοία της ακτοπλοΐας, απειλούνται και οι 12.000 περίπου Έλληνες ναυτικοί αυτών των πλοίων με αντικατάσταση από φτηνούς αλλοδαπούς.

Η ΠΝΟ, που ελέγχεται από τη φιλοεφοπλιστική ένωση των πλοιάρχων μαζί με τις δύο σταλινογενείς γραφειοκρατίες του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ (πληρώματα μηχανής, ναύτες), συνεχώς υπεκφεύγει στο να δώσει κρίσιμο αγώνα. Στο ζήτημα της αντικατάστασης των Ελλήνων ναυτικών από φτηνούς αλλοδαπούς λέει μισόλογα, για «μαύρη ανασφάλιστη εργασία» κ.λπ. Δεν θα μπορεί να το κάνει για πολύ καιρό. Αν θέλει να συνεχίσει να έχει μια οντότητα και η ίδια, θα πρέπει να δώσει πραγματική μάχη σύντομα και να πει τα πράγματα με το όνομά τους. Αλλά είναι οι ίδιοι οι ναυτεργάτες που πρέπει να το επιβάλλουν αυτό.

Σ. Κρόκος