Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2020

Και κρατικό χρήμα και απολύσεις στην Aegean

 

Η Aegean και το αφεντικό της, ο Βασιλάκης, θέλουν
και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο...

«Εθνικό αερομεταφορέα» χαρακτήρισε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, την ιδιωτική αεροπορική εταιρεία Aegean, η οποία, παρά τις ενισχύσεις και τις ευνοϊκές νομοθετικές προβλέψεις λόγω επιδημίας, έχει προχωρήσει σε δεκάδες απολύσεις. Κάποιες από αυτές τις απολύσεις, μάλιστα, παραβιάζουν και την εργατική νομοθεσία για το ποσοστό απολύσεων.

Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία προχώρησε τον Οκτώβριο σε 45 απολύσεις μόνιμου προσωπικού, σε 8 «οικειοθελείς» αποχωρήσεις, ενώ δεν ανανέωσε τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου 85 εργαζομένων που έληξαν. Οι απολύσεις των 45 εργαζομένων δημιουργούν συν τοις άλλοις και θέμα νομιμότητας, καθώς ο νόμος ορίζει ότι στις εταιρείες άνω των 150 εργαζομένων επιτρέπεται μηνιαίως απόλυση έως 5% του προσωπικού και σε κάθε περίπτωση κάτω των 30 ατόμων. Τον δε Νοέμβριο η εταιρεία ήταν πιο «προσεκτική», και απέλυσε 30 εργαζόμενους.

Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη και το θέμα της κρατικής ενίσχυσης ύψους 120 εκατομμυρίων που θα δοθεί στην εταιρεία, και μάλιστα χωρίς τον όρο της συμμετοχής του κράτους στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, ενώ στις άλλες χώρες αυτό είναι η πάγια τακτική. Τελικά, η Aegean βγαίνει πολλαπλά ωφελημένη, αφού εκτός από τα 120 εκατ. ευρώ, που θα εισφέρει ουσιαστικά ο φορολογούμενος εργαζόμενος και συνταξιούχος, έχει επίσης ενταχθεί στο πρόγραμμα του ταμείου εγγυοδοσίας Covid-19 για ένα δάνειο της τάξης των 150 εκατ. ευρώ. Και τι θα βάλουν οι ιδιώτες επενδυτές; Το πολύ 60 εκατ. ευρώ.

Κάποτε είχαμε τον εθνικό αερομεταφορέα, την Ολυμπιακή, το καμάρι του ελληνικού λαού, που διασφάλιζε την αεροπορική σύνδεση όλης της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας καθώς και πλήθους προορισμών στο εξωτερικό. Αφού την κακοδιαχειρίστηκαν και την άφησαν στην τύχη της, βρήκε την ευκαιρία τότε η ΝΔ να την ξεπουλήσει για ένα κομμάτι ψωμί και να περηφανεύονται για τον «ελεύθερο ανταγωνισμό» στις αεροπορικές συγκοινωνίες, που θα έφερνε «χαμηλές τιμές και καλύτερες υπηρεσίες». Για να φτάσουμε σε μια κατάσταση ουσιαστικά ιδιωτικού μονοπωλίου, αλλά με επιδοτούμενα τα περισσότερα δρομολόγια από το κράτος! Και όλως τυχαίως, έρχονται οι ίδιοι και μιλάνε τώρα για «εθνικό» αερομεταφορέα, μόνο και μόνο για να δικαιολογήσουν τις… παχυλές εθνικές επιδοτήσεις. Αυτό που χρειάζεται είναι η ανασύσταση ενός πραγματικά δημόσιου εθνικού αερομεταφορέα, που θα βάζει μπροστά το συμφέρον του ελληνικού λαού και όχι των λίγων κρατικοδίαιτων αρπακτικών.

 

Γιάννης Τριανταφύλλου