Σάββατο, 22 Ιουλίου 2017

ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ

Υπερασπιζόμαστε την επιβίωσή μας με τους αγώνες μας αλλά και με μια συνειδητή στάση ζωής σε ό,τι αφορά την καθημερινότητά μας

Η σωστή διατροφή είναι ένας από τους παράγοντες για να είμαστε υγιείς. Σαν εργαζόμενοι, αγωνιζόμαστε για μια καλύτερη ζωή και μέσα από την καθημερινότητά μας.
Στη μνημονιακή Ελλάδα των τελευταίων 7 χρόνων, από τους πρώτους τομείς που χτυπήθηκαν με ιδιαίτερη μανία ήταν αυτός της υγείας. Κανείς δεν πρόκειται να ξεχάσει τον αρχαιολάτρη αμπελοφιλόσοφο Γεωργιάδη, που σε χρόνο-ρεκόρ έκλεισε νοσοκομεία, έκοψε επιδόματα
και παροχές σε ασθενείς και υποβάθμισε ό,τι είχε απομείνει από το δημόσιο σύστημα πρόνοιας με απίστευτο ζήλο, χαρίζοντας βέβαια εκατομμύρια στον ιδιωτικό τομέα που λυμαίνεται τον συγκεκριμένο χώρο.
Πέρα όμως από τη διαπίστωση για τις συνθήκες που επικρατούν στον τομέα της υγείας, πέρα από το αυτονόητο ότι ο τομέας αυτός είναι δημόσιο αγαθό για το οποίο χρειάζεται καθημερινά με αποφασιστικότητα να αγωνιζόμαστε ώστε να μην τον παραδώσουμε σε αυτούς που βρίσκουν εκεί άλλο ένα πεδίο κερδοσκοπίας και εκμετάλλευσης, μπαίνει το ερώτημα σε κάθε εργαζόμενο αν μπορεί σε αυτές τις συνθήκες να διασφαλίσει και να προστατεύσει την υγεία του.
Την απάντηση θα τη βρούμε κοιτάζοντας το παράδειγμα των αγωνιστών των παλαιότερων γενιών, οι οποίοι σε συνθήκες διωγμών, φτώχειας και στερήσεων παρέμεναν σχετικά υγιείς, αλλά και όταν αρρώσταιναν αντιμετώπιζαν την ασθένεια με το ίδιο θάρρος και αγωνιστικότητα που έδειχναν και στη ζωή τους. Δεν υποτάσσονταν στην ασθένεια, παρέμεναν αγωνιστές, αισιόδοξοι και μαχητικοί.
Σύμφωνα με τον Ιπποκράτη, η υγεία έχει να κάνει με τρία απλά πράγματα: τη διατροφή, την άσκηση και την ψυχολογία. Για τη διατροφή έλεγε «η τροφή σου είναι το φάρμακό σου». Στην εποχή μας που τα περισσότερα είδη διατροφής είναι βιομηχανοποιημένα, προσπαθούμε όσο μπορούμε να επιλεγούμε φρέσκα τρόφιμα και όχι επεξεργασμένα, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, όσπρια (πηγή πρωτεΐνης), αφρόψαρα (πηγή ω-3 λιπαρών), ελαιόλαδο. Δεν πέφτουμε στην παγίδα της διαφήμισης και του μάρκετινγκ για δήθεν υπερ-τροφές, κοιτάζουμε προσεκτικά τις ετικέτες των προϊόντων που αγοράζουμε, προτιμάμε εγχώρια από εισαγόμενα, αποφεύγουμε την υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης (έχουν τα περισσότερα τυποποιημένα τρόφιμα), που σε μεγάλη ποσότητα είναι δηλητήριο για τον οργανισμό και ρίχνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα.
Όσο για την άσκηση, μπορεί να είναι δύσκολο για έναν εργαζόμενο να ασκηθεί, ειδικά για όσους μένουν σε μεγαλουπόλεις που οι χώροι πράσινου –και άθλησης– είναι λιγοστοί. Οφείλουμε όμως να προγραμματίσουμε την καθημερινότητά μας έτσι ώστε και για λίγη ώρα να γυμναζόμαστε με κάποιο τρόπο, έστω και στο σπίτι. Ακόμα και άσκηση δέκα λεπτών τονώνει το νευρικό σύστημα, βοηθά το αναπνευστικό και το κυκλοφορικό και γενικά το σώμα μας έχει μεγαλύτερη ικανότητα αυτο-ίασης σε ό,τι μπορεί να του παρουσιαστεί.
Η ψυχολογία τώρα είναι το κλειδί για την καλή υγεία. Όπως αποφεύγουμε τις τοξικές τροφές, έτσι αποφεύγουμε τις τοξικές σκέψεις και συναισθήματα. Και αυτά μπορούν να δηλητηριάσουν τον οργανισμό μας, πυροδοτώντας το ξεκίνημα της ασθένειας, μέσω του ορμονικού συστήματος (π.χ. υπερβολική έκκριση αδρεναλίνης λόγω άγχους) ή του νευρικού συστήματος.
Στην εποχή της κρίσης, για να παραμείνουμε αισιόδοξοι και άρα υγιείς χρειάζεται να φύγουμε από τον περιορισμό του ατομισμού και να περάσουμε σε αυτό που πραγματικά δίνει πίστη και αισιοδοξία για τη ζωή: στη συλλογικότητα, στον αγώνα και στο όραμα, όχι μόνο για καλύτερους όρους επιβίωσης, αλλά και για έναν κόσμο δικαιοσύνης, για έναν κόσμο όπου ο άνθρωπος θα απελευθερωθεί από τον ψυχικό και σωματικό πόνο, όπου θα ζει για να δημιουργεί για τον ίδιο και την κοινωνία. Φροντίζουμε την υγεία μας, παραμένουμε υγιείς, για να φτιάξουμε έναν υγιή κόσμο.

Μαρία Καράβολα