Δευτέρα, 8 Αυγούστου 2016

Ο σιδηρόδρομος σε ράγες ξεπουλήματος

Ο ελληνικός λαός δικαιούται έναν σιδηρόδρομο σύγχρονο, απλωμένο 
σε όλη τη χώρα, βασικό στήριγμα της παραγωγικής ανασυγκρότησης. 
Και αυτό μόνο με την ιδιωτικοποίηση δεν μπορεί να επιτευχθεί.
Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ξεπουλήσει και τον σιδηρόδρομο, υλοποιώντας ένα ακόμα καπιταλιστικό σχέδιο. Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) είναι χρόνια τώρα που αποδιοργανώνεται και υποβαθμίζεται συστηματικά απ’ τις πολιτικές των αστικών κυβερνήσεων. Αυτό γίνεται για να καταστεί πιο εύκολο το ξεπούλημά του. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο σιδηροδρομικό δίκτυο έχει απομείνει ουσιαστικά μόνο η κεντρική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης-εξωτερικού. Η γραμμή Πελοποννήσου και σχεδόν όλες οι τοπικές έχουν καταργηθεί.

Η διάσπαση του ΟΣΕ σε πολλά τμήματα (ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το σιδηροδρομικό δίκτυο, ΕΕΣΤΥΥ για το τροχαίο υλικό και τη συντήρηση, ΓΑΙΑΟΣΕ για τους σταθμούς και την ακίνητη περιουσία) είναι εντελώς αντιλειτουργική. Το μόνο που εξυπηρετεί είναι το ξεπούλημα του οργανισμού.
Στη σειρά για το ξεπούλημα έχουν μπει πρώτα το σιδηροδρομικό δίκτυο και το κομμάτι της συντήρησης και του τροχαίου υλικού. Για «μνηστήρες» ακούγονται κυρίως οι Ιταλοί, αλλά και η γνωστή «αμαρτωλή» SIEMENS εγείρει αξιώσεις για το τροχαίο υλικό. Υπάρχουν φυσικά και οι Κινέζοι της COSCO. Οι οποίοι αξίωσαν από τον Έλληνα πρωθυπουργό στο ταξίδι του στην Κίνα λιγότερες απεργίες. Αυτό ισχύει για το λιμάνι, αλλά και για τους εργαζόμενους του ΟΣΕ, που έχουν ξεκινήσει απεργία διαρκείας κόντρα στο ξεπούλημα. Οι Κινέζοι ενοχλούνται απ’ την απεργία γιατί τα εμπορευματοκιβώτιά τους μένουν στάσιμα στην Ελλάδα και δεν προωθούνται στην Ευρώπη.
Η αντίδραση αυτή δείχνει ότι ο αγώνας των εργαζομένων που έχει ξεκινήσει μπορεί να έχει και διάρκεια και κλιμάκωση. Ο ελληνικός λαός δικαιούται έναν σιδηρόδρομο δημόσιο και σύγχρονο, είτε σαν μεταφορικό μέσο είτε σαν αναπόσπαστο τμήμα της παραγωγικής διαδικασίας. Την τύχη αυτού του αγώνα πρέπει να την καθορίσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι. Η κλασική αστική (ΠΑΣΟΚοδεξιά) συνδικαλιστική γραφειοκρατία της ΠΟΣ-ΟΣΕ είναι συνένοχη και συμμέτοχη, μαζί με τις αστικές διοικήσεις, στη μέχρι τώρα λεηλασία και διάλυση του Οργανισμού. Ο αγώνας των εργαζομένων του ΟΣΕ αφορά όλο τον ελληνικό λαό, γι’ αυτό πρέπει να τύχει της άμεσης και ενεργής συμπαράστασής μας.

Σ. Κρόκος