Σάββατο, 27 Φεβρουαρίου 2016

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΠΛΙΑΤΣΙΚΟ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ

Το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας εντείνεται, με συμβάσεις 
αποικιοκρατικού τύπου, όπως αυτή με τη Fraport για τα 
περιφερειακά αεροδρόμια
Συμβάσεις-σκάνδαλο σε αεροδρόμια και εθνικές οδούς από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ

Πλήρως υποταγμένη στην ικανοποίηση της ασυδοσίας ξένου και ντόπιου μεγάλου κεφαλαίου, επικαλούμενη την εξυπηρέτηση του χρέους και την «ανάπτυξη», η κυβέρνηση επιδεικνύει σπουδή στο να ξεπουλήσει με όρους πλιάτσικου όλους τους στρατηγικούς τομείς της χώρας μας. Αεροδρόμια, λιμάνια, εθνικές οδοί, τρένα… όλα βορά των διεθνών και εγχώριων κερδοσκοπικών συμφερόντων.
Είχαμε γράψει για το ξεπούλημα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων έναντι 1,23 δις ευρώ στη γερμανική Fraport –με τετραπλάσιες οικονομικές απώλειες για το ελληνικό κράτος– ότι πρόκειται για μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο. Η σύμβαση-παραχώρηση μεταξύ Fraport και ελληνικού δημοσίου που είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας μας… διαψεύδει, γιατί η οικονομική ζημιά του ελληνικού κράτους θα είναι πολλαπλάσια! Για 40 χρόνια θα τους χρυσοπληρώνουμε και θα τους αποζημιώνουμε. Δεσμεύει τη χώρα μας και με ρήτρες δυσβάσταχτες, που αν το ελληνικό δημόσιο δεν είναι συνεπές σε αυτές, η Fraport έχει το δικαίωμα να αλλάξει τους όρους της σύμβασης κατά το δοκούν. Η εταιρεία γίνεται απόλυτος κυρίαρχος του τουριστικού κεφαλαίου και εργολάβος του δημοσίου. Η κατάργηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας είναι στο χέρι της. Το μέλλον των εργαζομένων φαντάζει δυσοίωνο, αφού, εκτός των άλλων, η Fraport γίνεται και απόλυτος ρυθμιστής των εργασιακών σχέσεων όλων των υπαλλήλων των αεροδρομίων, με ό,τι συνεπάγεται αυτό: απολύσεις, διάλυση των συλλογικών συμβάσεων, επικράτηση της ενοικιαζόμενης εργασίας.
Από την άλλη, η «εθνική των εργολάβων» στους οδικούς άξονες καλά κρατεί. Στην Ολυμπία Οδό (Κορίνθου-Πατρών), οι εργολάβοι συνεχίζουν να απομυζούν δημόσιο χρήμα, ο δρόμος να μην τελειώνει κι εμείς να πληρώνουμε διόδια. Το 2015, την περίοδο της «στάσης πληρωμών», το υπουργείο Υποδομών ενέκρινε για την Ολυμπία Οδό 49 εκατ. ευρώ, χώρια τα 4,3 δις έσοδα που προβλέπεται ότι θα χαθούν από την αναθεωρημένη σύμβαση. Με τους ίδιους πάντα πρωταγωνιστές εργολάβους, ΑΚΤΩΡ (Μπόμπολας), ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ (Περιστέρης) και J&P-Άβαξ (Ιωάννου). Από τις τελευταίες μοιρασιές που πραγματοποιήθηκαν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και τον ΠΑΣΟΚοτραφή Σπίρτζη: Μαλιακός-Κλειδί (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου AE – Hochtief, ΑΚΤΩΡ, J&P-Άβαξ, Vinci) 72 εκατομμύρια ευρώ, Κεντρικής Ελλάδας (Ε65 – ΤΕΡΝΑ) 67,45 εκατομμύρια ευρώ, Φλώρινα-Νίκη της Εγνατίας Οδού (ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ, ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ) 3,9 εκατομμύρια ευρώ. Και για το έργο του νέου λιμένα Πατρών (ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ) 1 εκατομμύριο ευρώ.
Αφού έχει προηγηθεί ένα όργιο μυστικών συναλλαγών μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και COSCO, αποφασίστηκε και το ξεπούλημα του ΟΛΠ στους Κινέζους έναντι 280 εκ. ευρώ, αδιαφορώντας για το μέλλον χιλιάδων εργαζομένων και τις εργασιακές σχέσεις μεσαίωνα που επιβάλλει η COSCO ήδη στον Πειραιά. Αδιαφορώντας για τις καταστροφικές συνέπειες στην εγχώρια παραγωγή λόγω κινεζικών εισαγωγών και τις κοινωνίες των επιλιμένιων δήμων. Αδιαφορώντας για το ότι η COSCO από τη μία φοροδιαφεύγει και από την άλλη θα εισπράξει αυτή τις επιδοτήσεις από τα κοινοτικά ταμεία που υποτίθεται θα έρχονταν στην Ελλάδα για την… πολύπαθη ανάπτυξή μας.
Η ίδια τύχη περιμένει και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Θα… καθυστερήσει, βέβαια, μέχρι 26 Απριλίου. Θα προηγηθεί το ξεπούλημα της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Τροχαίου Υλικού). Με ενδιαφερόμενους τη γαλλική ALSTOM σε κοινοπραξία με τον Όμιλο Κοπελούζου και τη γερμανική SIEMENS. Μετά την επίσκεψη του Ολάντ, φαίνεται όμως ότι η συγκεκριμένη επένδυση πάει στο μερτικό της Γαλλίας!
Εάν δεν τους σταματήσουμε εμείς, που με αίμα και ιδρώτα δημιουργήσαμε ό,τι σήμερα πωλείται, η εγκληματική τους πολιτική θα συνεχίζεται.
•  Να σταματήσουν άμεσα όλες οι ιδιωτικοποιήσεις. Καμιά ιδιωτικοποίηση στις μεταφορές. Να κλείσουν όλα τα διόδια. Δημόσιες μεταφορές με φθηνό εισιτήριο.
  Δημόσιες επενδύσεις για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.
•    Να ακυρώσουμε όλα τα μνημονιακά σχέδια αρπαγής της δημόσιας περιουσίας.



Όλγα Στεφανίδου