Τρίτη, 8 Ιανουαρίου 2019

Να καταργηθεί τώρα η φοροασυλία των εφοπλιστών



Καταλαβαίνει κανείς ποιος κάνει κουμάντο στη χώρα από 
το ότι τις σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών 
τις κατοχυρώνει το Σύνταγμα!
Αυτή την περίοδο διεξάγεται στη Βουλή η συζήτηση για την αναθεώρηση του Συντάγματος. Και ενώ πολλή φασαρία έγινε για τον δήθεν διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, τον νόμο περί ευθύνης υπουργών κ.ά., κανένα κόμμα δεν τόλμησε να ακουμπήσει το «ιερό» άρθρο 107 του Συντάγματος, που προβλέπει και διασφαλίζει τις δεκάδες σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών!

Οι ευνοϊκές ρυθμίσεις ξεκίνησαν από το Σύνταγμα του 1952 και παγιώθηκαν σε αυτό του 1975, με το άρθρο 107 και την αναφορά του στον νόμο 27/75, που ονομάστηκε εύσχημα «περί φορολογίας πλοίων» και προβλέπει περισσότερες από 50 φοροαπαλλαγές για τους εφοπλιστές! Έκτοτε, έχουν γίνει τρεις αναθεωρήσεις του Συντάγματος και καμία, όπως και η παρούσα, δεν τόλμησε την κατάργηση του άρθρου αυτού. Από την εφημερίδα μας έχουμε αναφερθεί πολλές φορές σε αυτό το θέμα, όπως επίσης και ο ξένος Τύπος. Το 2014, το γερμανικό περιοδικό Spiegel ανέφερε ότι, από το 2002, οι Έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν φορολογηθεί για πλούτο 140 δις ευρώ. Έναν χρόνο μετά, το πρακτορείο Reuters δημοσίευσε μια μεγάλη έρευνα σύμφωνα με την οποία η μη φορολόγηση των εφοπλιστών κοστίζει στο ελληνικό κράτος εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο!
Ενώ λοιπόν στα χρόνια των μνημονίων ο ελληνικός λαός μάτωσε, οι εφοπλιστές συνεχίζουν να προκαλούν, μιλώντας για «συνεισφορά στην οικονομία» –αλλά και απειλώντας με απομάκρυνση από την Ελλάδα των δραστηριοτήτων τους–, όταν οι εισπράξεις από φόρους πλοίων του μεγαλύτερου στόλου στον κόσμο είναι απελπιστικά χαμηλές (ενδεικτικά, 14 εκατ. το 2013, 13,1 εκατ. το 2014 και 17,6 εκατ. το 2015).  Όταν έχουν πληρώσει μόνο το 1/5 της εθελοντικής (!) εισφοράς που συμφωνήθηκε, δηλαδή 85 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η συμφωνία αφορούσε ποσό 420 εκατομμυρίων ευρώ για την τετραετία 2014-2017. Όταν οι θέσεις εργασίας, που τη δεκαετία του 1980 άγγιζαν τις 100.000 για τους Έλληνες ναυτεργάτες στα πλοία ελληνικής σημαίας, έφτασαν σήμερα τις 12.164, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των πλοίων έχει υπερ-τετραπλασιαστεί! Όταν σήμερα από τα 4.300 πλοία ελληνικής πλοιοκτησίας στην ποντοπόρο ναυτιλία, μόνο τα 765 είναι στην ελληνική σημαία και τα υπόλοιπα 3.535 σε ξένες «σημαίες ευκαιρίας». Γι’ αυτό και είναι λαϊκή απαίτηση να αναλάβουν τώρα οι εφοπλιστές τα βάρη που τους αναλογούν!

Γιάννης Τριανταφύλλου