Κυριακή, 19 Απριλίου 2015

Όχι στο ξεπούλημα του λιμανιού του Πειραιά

Αυτή είναι η μόνη απάντηση στην «κινεζοποίηση» 
του λιμανιού!
Από την περίπτωση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) γίνεται φανερή η παλινωδία της κυβέρνησης στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων. Αρχικά ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας είχε δηλώσει ότι «παγώνει» η πώληση των μετοχών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ (Θεσσαλονίκη), ενώ αναφορικά με την COSCO επισήμανε ότι «κάθε σύμβαση που έχει υπογράψει η χώρα μας με άλλες χώρες είναι σεβαστή και με σοβαρότητα θα επιχειρηθεί μια επαναδιαπραγμάτευση με την COSCO, ώστε να γίνει πιο επωφελής η συμφωνία για τη χώρα μας». Από τότε όμως έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι.
Στη συνέχεια, ο πρωθυπουργός διαμήνυσε στους Κινέζους την επιθυμία της κυβέρνησης να επεκταθεί η συνεργασία με την COSCO στο λιμάνι, «αδειάζοντας» τον αρμόδιο υπουργό. Επίσης, ο Δραγασάκης, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο Πεκίνο, δήλωσε ότι η διαγωνιστική διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ θα ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι η COSCO «μπορεί να καταθέσει μια πολύ ανταγωνιστική προσφορά». Η αλληλοαναίρεση συνεχίστηκε με αντίδραση του Δρίτσα, ο οποίος, με τη σειρά του, δήλωσε ότι η θέση της κυβέρνησης όσον αφορά τον ΟΛΠ ήταν σαφής. Δηλαδή;
Η κυβερνητική «γραμμή» είναι ότι δεν πρόκειται περί ιδιωτικοποίησης αλλά περί συνεργασίας του δημοσίου με «επενδυτές». Βρισκόμαστε φανερά ενώπιον μιας νέας υπαναχώρησης της κυβέρνησης σε σχέση με τις προγραμματικές της δηλώσεις.
Η μετατροπή ενός δημόσιου, κερδοφόρου λιμανιού σε ιδιωτικό μονοπώλιο και μάλιστα κινεζικό, που ξέρουμε τι θα πει σε επίπεδο εργασιακών σχέσεων, μισθών και συνεπειών από την αθρόα εισροή κινεζικών προϊόντων, θα έχει άσχημες συνέπειες σε πολλά επίπεδα, από την εγχώρια παραγωγή μέχρι και τους εργαζόμενους αλλά και για την πόλη. Αντί η κυβέρνηση να καλέσει την COSCO να επιστρέψει τα εκατομμύρια που καρπώθηκε από τις παράνομες φοροαπαλλαγές που απολαμβάνει από την παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ του ΟΛΠ και να καταργήσει το εργασιακό κάτεργο της COSCO στο τμήμα του λιμανιού που της έχει παραχωρηθεί, της χαρίζει τώρα ουσιαστικά και το υπόλοιπο λιμάνι.
Το ολοκληρωτικό ξεπούλημα, όπως κι αν αυτό βαφτιστεί, του λιμανιού είναι αν μη τι άλλο, προκλητικό και υπονομεύει τα αναπτυξιακά, οικονομικά και κοινωνικά συμφέροντα του εργαζόμενου ελληνικού λαού. Για μας είναι ένα από τα βασικά ζητήματα όπου πρέπει να αναπτυχθεί κίνημα αντίστασης και να ματαιωθεί η ιδιωτικοποίηση.


Ματίνα Χελιδώνη