Παρασκευή, 1 Ιουλίου 2016

ΤΟ «ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ» ΤΟΥ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ

«Αξιοποίηση» της δημόσιας περιουσίας μέσα στο μνημονιακό πλαίσιο ίσον ξεπούλημα και χτύπημα των εργαζόμενων
Σε άμεσο κίνδυνο βρίσκονται οι αστικές συγκοινωνίες, που οδεύουν προς 
«αξιοποίηση»-ξεπούλημα. Όπου μπαίνει ιδιώτης, έστω και σαν
 μειοψηφικός μέτοχος στην αρχή, θα έρχεται αμέσως αύξηση τιμών
 και χτύπημα για τους εργαζόμενους.
Λίγες μέρες πριν το Eurogroup της 24ης Μαΐου, βάσει των δεσμεύσεων του 3ου Μνημονίου, ψηφίστηκε από την κυβέρνηση η δημιουργία του νέου υπερταμείου «αξιοποίησης» της δημόσιας περιουσίας. Ο νόμος προβλέπει πως το νέο ταμείο, η «Ελληνική Εταιρία Συμμετοχών και Περιουσίας», όπως ονομάζεται, θα έχει διάρκεια ζωής 99 ετών, με κύριο σκοπό στην πραγματικότητα να ξεπουλήσει τη δημόσια περιουσία, ώστε να αποπληρωθούν τα δάνεια των μνημονίων. Μάλιστα, με τον ίδιο νόμο κυρώθηκε και η σύμβαση παραχώρησης 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία της γερμανικής Fraport με τον όμιλο Κοπελούζου. Ας δούμε όμως μερικά κρίσιμα στοιχεία.

Πρώτον, τη διοίκηση αναλαμβάνει ένα Διοικητικό Συμβούλιο με μέλη επιλεγμένα από την ελληνική κυβέρνηση. Τον έλεγχο όμως θα τον έχει ένα Εποπτικό Συμβούλιο, τα μέλη του οποίου θα ορίζονται με τη σύμφωνη γνώμη των «πιστωτών»! Στο ταμείο θα μεταφερθούν όλα τα περιουσιακά στοιχεία του ΤΑΙΠΕΔ (του προηγούμενου ταμείου «αξιοποίησης» της δημόσιας περιουσίας), όλα τα ακίνητα της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ), με λίγες εξαιρέσεις (αιγιαλοί, αρχαιολογικοί χώροι, περιοχές Natura, αμιγώς δασικές εκτάσεις), οι ΔΕΚΟ στρατηγικής και κοινωνικής σημασίας (όλες οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, ο ΟΣΕ, το ΟΑΚΑ και τα ΕΛΤΑ), ενώ στο επόμενο διάστημα πρόκειται να μεταβιβαστούν οι εταιρείες ύδρευσης (ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ), η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), το Αττικό Μετρό, οι «Κτιριακές Υποδομές» (κατασκευαστικός φορέας του δημοσίου) και η ΔΕΗ, ενώ και το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) –δηλαδή οι συμμετοχές του δημοσίου στις τράπεζες– μεταβιβάζεται αυτούσιο στο νέο ταμείο. Να τονιστεί ότι το ταμείο θα είναι απολύτως ανεξέλεγκτο από κυβέρνηση και Βουλή και μάλιστα τα μέλη της διοίκησής του θα έχουν νομική ασυλία έναντι τρίτων για πράξεις ή παραλείψεις κατά την άσκηση των καθηκόντων τους (παρά εκτός μόνο για δόλο ή βαριά αμέλεια)! Μιλάμε, δηλαδή, για έναν θεσμό με δικτατορικές εξουσίες.
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να θυμίσουμε ότι μέλη του ΤΑΙΠΕΔ διώκονται για κακουργηματικές πράξεις που προκάλεσαν στο δημόσιο ζημία 500 εκατ. ευρώ, αφού προσέλαβαν ως συμβούλους για να βοηθήσουν στις πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων θυγατρικές εταιρείες των μετέπειτα αγοραστών (βλ. Lufthansa στα αεροδρόμια, Eurobank και Εθνική για 28 ακίνητα). Προκήρυξαν στημένους στην ουσία διαγωνισμούς, βγάζοντας στο σφυρί κερδοφόρα περιουσιακά στοιχεία του δημοσίου (ΟΛΠ, αεροδρόμια) με ελάχιστο αντίτιμο. Και αν όλα αυτά τα προκάλεσε το ΤΑΙΠΕΔ, φανταστείτε τι έχει να γίνει με το νέο υπερταμείο!
Και εμείς τι θα κάνουμε για όλα αυτά; Θα παρακολουθούμε αμέτοχοι για τα επόμενα 99 χρόνια; Η απάντηση έρχεται από το αγωνιστικό παρελθόν αυτού του λαού. Η Ελλάδα βρέθηκε ξανά σε Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο, με «υποθηκευμένα» τα φορολογικά της έσοδα για 81 χρόνια, από το 1898 έως το 1978. Αυτό δεν εμπόδισε όμως την εργατική τάξη να παλέψει και να αποσπάσει πολύ μεγάλες κατακτήσεις, π.χ. το 8ωρο, την κοινωνική ασφάλιση και άλλα βασικά εργατικά δικαιώματα. Η πάλη του εργαζόμενου λαού μπορεί να στείλει τους «δανειστές», το μνημόνιο και το «υπερταμείο» στον αγύριστο! Εξάλλου, δεν νομίζουμε ότι αυτή η Ευρωπαϊκή Ένωση θα αντέξει 99 χρόνια! Χρειάζεται εγρήγορση σε όλους τους «προς αξιοποίηση» οργανισμούς, όπου οι εργαζόμενοι πρέπει να ξεσηκωθούν. Ήδη υπάρχει διάθεση αντίστασης στα λιμάνια, τα περιφερειακά αεροδρόμια, τις αστικές συγκοινωνίες, με την προκήρυξη απεργιών και στάσεων εργασίας. Όλος ο εργαζόμενος λαός πρέπει να σταθούμε στο πλάι τους και να εμποδίσουμε το μεγάλο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, που είναι δική μας, αφού δημιουργήθηκε από τα δικά μας χρήματα και τη δική μας εργασία!


Γιάννης Τριανταφύλλου