Τρίτη, 26 Μαΐου 2015

ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΚΑΙ Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ

Ο τυχοδιωκτικός και παρηκμασμένος ελληνικός καπιταλισμός απαξίωσε συνειδητά το τραίνο, το σημαντικότερο μεταφορικό μέσο
Όταν σε άλλες χώρες ο σιδηρόδρομος έχει περάσει σε… διαστημικές ταχύτητες, 
οι εγχώριοι άρπαγες καπιταλιστές μας άφησαν χωρίς τραίνα!


Μεταξύ των άλλων ερειπίων που δημιουργεί από καιρό σε καιρό ο ελληνικός καπιταλισμός είναι και τα τραίνα, ο ΟΣΕ. Όταν στις άλλες προχωρημένες χώρες τα τραίνα ταξιδεύουν με ταχύτητες έως και 600 χιλιόμετρα την ώρα, τα δικά μας είναι «ακίνητα». Γραμμές αρχαίες, χωρίς διεθνείς προδιαγραφές, μέσα από απίστευτα κατσάβραχα, με στροφές ραλίστα. Όλα φτιαγμένα μέσα στην απόλυτη αναρχία. Κλέφτες αρπάζουν καλώδια για τα παράνομα χυτήρια, εμπορεύματα μεταφέρονται (όταν και εάν μεταφέρονται) ένας θεός ξέρει πώς…
Αποτελούμε ως χώρα ίσως το μεγαλύτερο ιστορικό μουσείο τραίνων. Οι λόγοι είναι γνωστοί. Χάραξη γραμμών χωρίς αναπτυξιακό μοντέλο, χωρίς να περνούν από εργοστάσια για να μεταφέρουν εμπορεύματα, ή που είχαν χαραχθεί με μόνο κριτήριο τα συμφέροντα των αστών κομματαρχών. Επί της ουσίας, μια γραμμή έχουμε, Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Έτσι στη χώρα βασιλεύουν τα φορτηγά που μεταφέρουν εμπορεύματα, ένας απίστευτος αριθμός φορτηγών, που αυξάνουν το κόστος παραγωγής. Οι δε επιβάτες έρμαια στα χέρια των ΚΤΕΛ και των μεσαιωνικών διοδίων. Η κατάσταση του τραίνου ως μεταφορικού μέσου είναι ο δείκτης της παρακμής του ελληνικού καπιταλισμού.
Τα τραίνα παγκοσμίως για να είναι κερδοφόρα πρέπει να μεταφέρουν εμπορεύματα και κατόπιν επιβάτες. Στη χώρα αυτή της ύψιστης καπιταλιστικής αναρχίας οι καπιταλιστές και τα κόμματά τους έκαναν ό,τι ήθελαν σαμποτάροντας κάθε ανάπτυξη του τραίνου… Η αστική διαφθορά δεν άφησε την ανάπτυξη του τραίνου. Η απαξίωση του ΟΣΕ ήταν συνειδητή πράξη για να εξυπηρετηθούν όλα τα συμφέροντα γύρω από το κύκλωμα των αυτοκινήτων και πούλμαν, αντιπρόσωποι και εισαγωγείς, και βέβαια οι μεγαλοεργολάβοι που λυμαίνονται την κατασκευή των δρόμων και δεν θέλουν το τραίνο.
Με τούτα και με τ’ άλλα μας οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στη λογική του ξεπουλήματος του ΟΣΕ κοψοχρονιά, «ακόμα και με ένα ευρώ» όπως λέγεται, με την αυταπάτη ότι αυτός που θα τον πάρει θα φτιάξει γραμμές και τραίνα. Ο ΟΣΕ, όμως, είναι ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης γης σε αυτή τη χώρα. Και όσοι ενδιαφέρονται για αυτόν επιζητούν τουριστικά οφέλη. Κτήρια, σταθμοί, αποθήκες στα ωραιότερα μέρη των πόλεων απ’ όπου περνούσε το τραίνο. Ξενοδοχεία ορέγονται. Ελπίδα να φτιαχτεί κάτω από αυτές τις συνθήκες σωστός ΟΣΕ δεν υπάρχει. Εκτός αν πιστέψουμε ότι οι Έλληνες καπιταλιστές θα γίνουν παραγωγικοί και θα στήσουν εργοστάσια…
Εμείς οι Κομμουνιστές-Τροτσκιστές πιστεύουμε ότι χρειάζεται να γίνουν ταυτόχρονα εργοστάσια και σιδηρόδρομος. Βιομηχανική και αγροτική παραγωγή χρειαζόμαστε και όχι φαραωνικά έργα (όπως τα έργα στη Μεσσηνία, που αφού έγιναν μετά από ένα χρόνο σταμάτησε η γραμμή!). Μόνο αν γίνουν ο Βόλος, η Καλαμάτα, η Πάτρα και οι μεγάλες πόλεις ξανά εργατουπόλεις και πάψει η αποβιομηχάνιση υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργηθούν τραίνα σύγχρονα, διεθνών προδιαγραφών. Αυτό είναι το καθήκον του εργατικού κινήματος. Ειδάλλως θα ζήσουμε σε μια χώρα διοδίων.
Απαιτείται μια στρατιωτικού τύπου διεύθυνση των τραίνων. Πειθαρχία πάση θυσία όσον αφορά την ώρα αναχώρησης και άφιξης του τραίνου. Πλήρης εκσυχρονισμός, καθαριότητα, αυτοματισμός και εγκατάλειψη κάθε ανατολίτικης νοοτροπίας. Ο ηγήτορας της ιδεολογίας μας, ο Λέων Τρότσκυ, αποτελεί φωτεινό παράδειγμα για το πώς εννοούμε τα σύγχρονα τραίνα. Χάρις στην απόλυτη τάξη και την απόλυτα ομαλή λειτουργία των τραίνων, στην οποία πρωτοστάτησε ο Τρότσκυ, κατόρθωσε η επαναστατική Ρωσία να ξεπεράσει συντομότατα την τσαρική οπισθοδρόμηση.
Συνεπώς αγωνιζόμαστε για τραίνα με οργανωμένο κεντρικό σχέδιο, σε όλα τα επίπεδα. Σχεδιασμού, συνεργείων, επιμελητείας κ.λπ. Γιατί τα τραίνα είναι η ραχοκοκαλιά κάθε ανεπτυγμένου κοινωνικού συστήματος Πόσω δε ενός σοσιαλιστικού συστήματος για το οποίο και αγωνιζόμαστε.

Αριστείδης Λάμπρου