Δευτέρα 25 Μαΐου 2020

Σχέδιο διάλυσης και ξεπουλήματος των ΕΛΤΑ


Σε μια εποχή που αυξάνεται διαρκώς η σημασία του τομέα των
 παραδόσεων και πληρωμών, η κυβέρνηση ετοιμάζει 
τη δραστική συρρίκνωση των ΕΛΤΑ

Στο στόχαστρο της κυβέρνησης έχουν μπει τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), πριν ακόμα την περίοδο της επιδημίας. Η κυβέρνηση ετοιμάζει την «εξυγίανσή» τους, με μαζικές απολύσεις εργαζομένων, με το γνωστό κόλπο της «εθελουσίας εξόδου», και κλείσιμο καταστημάτων. Συγκεκριμένα, σχεδιάζεται να μπει λουκέτο σε 215 υποκαταστήματα, και εκτός του ότι 2.000 εργαζόμενοι θα βρεθούν χωρίς εργασία, προστιθέμενοι στους εκατοντάδες χιλιάδες άνεργους, το σχέδιο για τα ΕΛΤΑ στρέφεται ευθέως και κατά των πολιτών, δυσχεραίνοντας την πρόσβασή τους σε αυτά και περιορίζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Υπηρεσίες που είναι ήδη υποστελεχωμένες, όπως καταγγέλλουν τα σωματεία των υπαλλήλων των ΕΛΤΑ, που κατηγορούν τη διοίκηση για διάλυση του οργανισμού.

Στη γωνία καραδοκούν και τα γνωστά όρνεα, για να βάλουν χέρι, με τις πλάτες των πολιτικών τους φίλων, στη δημόσια επιχείρηση. Μεταξύ αυτών είναι και ο πρόεδρος του ΣΕΒ και ιδιοκτήτης της ACS, Θεόδωρος Φέσσας, που θεωρεί ότι τα ΕΛΤΑ «δεν είναι βιώσιμη εταιρεία και επηρεάζει αρνητικά την αγορά, πλήττοντας τον ανταγωνισμό»! Αυτά βέβαια τα είπε πριν τον αιφνιδιαστικό έλεγχο στα κεντρικά γραφεία της ACS –που πραγματοποίησε κλιμάκιο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και της οικονομικής αστυνομίας– μετά από καταγγελίες πελατών της εταιρείας για μονομερή αλλαγή των συμφωνημένων όρων συνεργασίας και για αδικαιολόγητη και καταχρηστική συμπεριφορά από μέρους της την περίοδο της επιδημίας.
Τα ΕΛΤΑ δεν είναι μια απλή εταιρεία αλλά μια από τις ιστορικότερες του νεοελληνικού κράτους. Λειτουργούν από το 1828 και είναι συνυφασμένα με την εξέλιξη της ίδιας της ελληνικής κοινωνίας. Είναι πυλώνας ανάπτυξης και διευκόλυνσης των πολιτών ακόμη και σήμερα, στην εποχή των ηλεκτρονικών μέσων. Ειδικά για τους ηλικιωμένους, τους κατοίκους απομακρυσμένων και παραμεθόριων περιοχών, εκείνους που έχουν περιορισμένη ή μηδενική ευχέρεια χρήσης των νέων τεχνολογιών, τα ΕΛΤΑ αποτελούν μοναδικής σημασίας μέσο επικοινωνίας και πληρωμών. Έχουν συστηματικά απαξιωθεί από τις κυβερνήσεις προκειμένου να καταστούν ζημιογόνα και να εκχωρηθούν σε «επενδυτές» έναντι πινακίου φακής. Τα ΕΛΤΑ πρέπει να παραμείνουν δημόσια επιχείρηση στην υπηρεσία του ελληνικού λαού, να εκσυγχρονιστούν και να στελεχωθούν με νέο προσωπικό, ώστε να αξιοποιήσουν στο έργο τους και όλες τις τεχνολογικές δυνατότητες της σύγχρονης εποχής.

Γιάννης Τριανταφύλλου