Δευτέρα 25 Μαΐου 2020

Τα ΜΜΕ φερέφωνα της κυβέρνησης …με το αζημίωτο


Όπως και με το Mνημόνιο, έτσι και τώρα τα ΜΜΕ 
παίζουν τον πιο αισχρό ρόλο, προβάλλοντας μόνο
 ό,τι συμφέρει την εξουσία

Μέσα στην πανδημία, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης έχουν πάρει μέχρι στιγμής από την κυβέρνηση για την εκστρατεία «Μένουμε Σπίτι» 20 εκατομμύρια ευρώ, ενώ έχουν επίσης επωφεληθεί από την αναστολή καταβολής της δόσης για τις τηλεοπτικές άδειες ύψους 21 εκατομμυρίων ευρώ. Δηλαδή, περισσότερα απ’ όσα δόθηκαν για μονάδες εντατικής θεραπείας! Δεν είναι λοιπόν να απορεί κανείς για το ξεδιάντροπο λιβάνισμα της κυβέρνησης από όλα τα ΜΜΕ, που θυμίζει πλέον δικτατορικά καθεστώτα.

Την ίδια στιγμή, σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις ΜΜΕ έχουν αναστείλει συμβάσεις εργαζομένων, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις έχουν προχωρήσει σε νέες απολύσεις και μειώσεις μισθών. Κι αυτό σε μια περίοδο που το ενδιαφέρον του ελληνικού λαού για ενημέρωση-πληροφόρηση έχει αυξηθεί κατακόρυφα.
Για πολλά χρόνια, οι εκδότες και οι καναλάρχες τα οικονομούσαν χάρη στο πολιτικό χρήμα, τη διαπλοκή με τις μεγάλες επιχειρήσεις και τις τράπεζες αλλά και το μαύρο χρήμα του κυκλώματος της διαφήμισης. Όλη αυτή η κατάσταση, όμως, μαζί με την κρίση και τη στάση που κράτησαν στο μνημόνιο, οδήγησε τελικά στην απαξίωση του προϊόντος τους. Οι εφημερίδες, αφού πρώτα έγιναν περιτύλιγμα για CD και διάφορα δώρα, κατέληξαν σκέτες φυλλάδες, που δεν διαβάζονται. Η ποιότητα των ιδιωτικών καναλιών πέφτει διαρκώς (και ο κόσμος έχει στραφεί στο Netflix). Με μισθούς πείνας και εργασιακές σχέσεις γαλέρας (πλην λίγων μεγαλοδημοσιογράφων και στελεχών), δεν μπορείς να έχεις ούτε πραγματική δημοσιογραφική έρευνα, ούτε ενδιαφέροντα και πρωτότυπα άρθρα και εκπομπές.
Το να περιμένουν οι εργαζόμενοι των ΜΜΕ από την οποιαδήποτε κυβέρνηση να «χαρτζιλικώσει» τα αφεντικά τους για να επιβιώσουν οι ίδιοι εργασιακά είναι φαύλος κύκλος και επικίνδυνη αυταπάτη. Την ίδια στιγμή, βέβαια, πλήττεται και ο ελληνικός λαός, λόγω της διασπάθισης δημόσιου χρήματος και της ξεκάθαρης υπονόμευσης της ελευθεροτυπίας.
Η λύση επομένως είναι: επιχειρήσεις ΜΜΕ που να είναι υγιείς, βιώσιμες, να τηρούν τις φορολογικές και ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις, με εργαζόμενους καλά αμειβόμενους και ελεύθερους να κάνουν τη δουλειά τους. Τα σωματεία του Τύπου και των ΜΜΕ να συγκρουστούν με τη διαπλοκή και να υπερασπιστούν το δικαίωμα του ελληνικού λαού στην ενημέρωση. Και φυσικά, να επεκταθούν και να ενισχυθούν τα δημόσια, δημοτικά και συνεργατικά ΜΜΕ, καθώς και όσα είναι πραγματικά ανεξάρτητα από διαπλεκόμενα συμφέροντα.

Πάρις Δάγλας