Πέμπτη 25 Μαΐου 2023

Αδίστακτη συγκάλυψη για τα Τέμπη

 

Πριν δυο μήνες ήταν «συντετριμμένοι». Τώρα
πανηγυρίζουν που η «φθορά» από τα Τέμπη ήταν
«προσωρινή» - ή τουλάχιστον έτσι νομίζουν
Δύο μήνες έχουν περάσει από το έγκλημα των Τεμπών, που έκοψε τόσο άδικα το νήμα της ζωής 57 συνανθρώπων μας, και όχι μόνο δεν έχει γίνει τίποτα αναφορικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, αλλά γίνεται και κάθε προσπάθεια το θέμα να ξεχαστεί ενόψει εκλογών.

Παρά τα δακρύβρεχτα σόου και τις φανφάρες της κυβέρνησης ότι «επιτελείται έργο», καθημερινά αποδεικνύεται ότι αυτό που επιτελείται, και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία, είναι μια τρύπα στο νερό. Το σιδηροδρομικό δίκτυο όχι μόνο δεν βελτιώνεται από απόψεως ασφάλειας, αλλά παραμένει εξίσου επικίνδυνο! 

Ο πρόεδρος του σωματείου των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας, εξέθεσε για μια ακόμη φορά τα ψέματα και την υποκρισία της κυβέρνησης Μητσοτάκη, παραθέτοντας ένα έγγραφο του Γραφείου Κίνησης του ΟΣΕ. Το έγγραφο αυτό εστάλη στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 93652, ενημερώνοντάς τον ότι στη διαδρομή θα βρει δέκα ισόπεδες διαβάσεις που δεν φυλάσσονται και στις οποίες δεν λειτουργούν τα αυτόματα συστήματα που ρίχνουν τις μπάρες, ανάβουν τους φωτεινούς σηματοδότες και εκπέμπουν ηχητικό προειδοποιητικό σήμα. Ο συγκεκριμένος μηχανοδηγός αρνήθηκε να ξεκινήσει το τρένο, με αποτέλεσμα την ακύρωση του δρομολογίου.

Ακόμη, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και σε κακό κλίμα έγινε στις 25 Απριλίου στην Αθήνα συνάντηση μεταξύ κυβερνητικών στελεχών και της «τρόικας» που ανέλαβε να «ανατάξει» τον ελληνικό σιδηρόδρομο (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων-ERA και οι κρατικοί γαλλικοί σιδηρόδρομοι-SNCF, που ζήτησε ως σύμβουλο η κυβέρνηση). Οι Ευρωπαίοι ξεκαθάρισαν ότι τα πορίσματα διερεύνησης χρειάζονται ανεξάρτητο φορέα και συγκεκριμένη τυπολογία, που δεν τηρήθηκε, στέλνοντας στον κάλαθο των αχρήστων το πόρισμα της Επιτροπής Γεραπετρίτη. Επιπλέον, ζήτησαν συμμόρφωση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων στην Ελλάδα και άμεση λειτουργία του ERTMS, που αφορά τη διαχείριση της κυκλοφορίας των τρένων και της επικοινωνίας μεταξύ των χειριστών τους. Ενώ δεν έκρυψαν και την ανησυχία τους για τα σιδηροδρομικά έργα και ιδιαίτερα εκείνα που συνδέονται με το Ταμείο Ανάκαμψης.

Την ώρα λοιπόν που και η δικαιοσύνη περιορίζεται σε απαγγελία κατηγοριών στους τελευταίους τροχούς της αμάξης, η κυβέρνηση προσπαθεί αφ’ ενός να κουκουλώσει το έγκλημα και αφ’ ετέρου να εξαπατήσει τον λαό, με προκλητικό τρόπο, για δήθεν ανάληψη ευθυνών και αποκατάσταση της ασφάλειας των μεταφορών. Εναπόκειται στον ελληνικό λαό να αποδώσει τη βαρύτερη πολιτική ευθύνη σε αυτή την κυβέρνηση, με την ψήφο του αλλά και τους αγώνες του.

 

Γιάννης Τριανταφύλλου