Πέμπτη 25 Μαΐου 2023

Παιδεία «αριστείας» με κομμένο το ρεύμα

Μητσοτάκης-Κεραμέως διαφημίζουν τους διαδραστικούς
πίνακες στα σχολεία, τα οποία δυσκολεύονται να
πληρώσουν το ρεύμα!
Την ώρα που η κυβέρνηση της ΝΔ υπερθεματίζει για τις εκπαιδευτικές της «μεταρρυθμίσεις» και κλίνει σε όλες τις πτώσεις τη λέξη «αριστεία», έχει καταδικάσει τα σχολεία της χώρας σε οικονομικό μαρασμό. Ήδη από την αρχή της σχολικής χρονιάς πολλές σχολικές μονάδες βγάζουν κραυγή αγωνίας, καθώς αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στα έξοδα λειτουργίας τους, ενώ έχει συμβεί το πρωτοφανές να απειλούνται με διακοπή ρεύματος λόγω των υπέρογκων λογαριασμών. Αυτό συνέβη π.χ. σε σχολεία του Πειραιά και του Κερατσινίου και πρόσφατα στο 1ο ΓΕΛ Κορυδαλλού, του οποίου τα χρέη προς τη ΔΕΗ έφτασαν τα 8.649 ευρώ! Μάλιστα, πριν λίγους μήνες κόπηκε κανονικά το ρεύμα σε δημοτικό σχολείο της Άρτας με 300 μαθητές εν ώρα λειτουργίας του!

Αυτό είναι το αποτέλεσμα της κυβερνητικής πολιτικής. Από τη μία, υποχρηματοδότηση των σχολείων και εκτίναξη της ακρίβειας, με αποτέλεσμα τα χρήματα να μη φτάνουν πλέον για να καλυφθούν οι βασικές λειτουργικές δαπάνες τους (αναλώσιμα, λογαριασμοί, θέρμανση, είδη καθαριότητας). Και από την άλλη, παράδοση του κοινωνικού αγαθού του ρεύματος σε αετονύχηδες ιδιώτες, με τις αυξήσεις των τιμών να είναι τεράστιες και τα σχολεία να απειλούνται με διακοπή ηλεκτροδότησης. Και το Υπουργείο Παιδείας όχι μόνο αδιαφορεί πλήρως, αλλά διαφημίζει… διαδραστικούς πίνακες που θα στείλει στα σχολεία! Τέτοια υποκρισία και θρασύτητα!

Μέσω όμως αυτής της τακτικής, η κυβέρνηση επιδιώκει να περάσει την αντίληψη σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές ότι, για να αντεπεξέλθουν τα σχολεία οικονομικά, θα πρέπει να αρχίσουν να απευθύνονται σε ιδιώτες και χορηγούς! Ήδη στα αντιεκπαιδευτικά νομοθετήματα της Κεραμέως προβλέπονται η «εκμετάλλευση» των σχολικών χώρων, οι χορηγίες, η μετατροπή του διευθυντή σε μάνατζερ, ενώ στο πλαίσιο της «αξιολόγησης» των σχολείων αυτά κρίνονται και ως προς την αξιοποίηση των οικονομικών τους πόρων! Πρόκειται λοιπόν για συνειδητή πρακτική, η οποία εντάσσεται στον συνολικό σχεδιασμό των Μητσοτάκη-Κεραμέως για την επιβολή της αυτονομίας των σχολικών μονάδων.

Και αυτό θα πρέπει γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί να το καταλάβουμε πολύ καλά. Η αδυναμία των σχολείων να καλύψουν τα έξοδά τους είναι από τα πρώτα δείγματα του τι έρχεται στη δημόσια εκπαίδευση αν αυτή η πολιτική της κυβέρνησης συνεχιστεί και αν εμείς δεν αντιδράσουμε δυναμικά για να την ανατρέψουμε. 

 

Μ. Σάκος