Τρίτη 30 Μαΐου 2017

Ξεπουλήθηκε και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Τα λιμάνια είναι στρατηγικές επιχειρήσεις της χώρας και το
 συμφέρον του ελληνικού λαού είναι να παραμείνουν 
υπό δημόσιο και ελληνικό έλεγχο
Μετά τον Πειραιά ήρθε και η σειρά του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) να πουληθεί ολοκληρωτικά (67% των μετοχών για 35 χρόνια) σε ξένες εταιρείες. Αυτές είναι: η γερμανικών συμφερόντων «Deutche Invest», η γαλλική «CMA-CGM» και η «Beltera Investments», που εκπροσωπεί ρωσικά κεφάλαια (Ιβάν Σαββίδης), με μειοψηφικό ποσοστό.
Το τίμημα της πώλησης είναι 232 εκατομμύρια ευρώ. Η κυβέρνηση το ανεβάζει σε 1,1 δις ευρώ, υπολογίζοντας τις επενδύσεις που θα γίνουν, τον κύκλο εργασιών κ.λπ. Αυτές είναι αλχημείες για να δικαιολογηθεί το ξεπούλημα. Αν είναι έτσι, να υπολογιστούν τα 150 εκατομμύρια διαθέσιμα αποθεματικά του ΟΛΘ που θα καρπωθούν οι αγοραστές. Τότε το τίμημα φτάνει σε εξευτελιστικά επίπεδα.

Όσοι νομίζουν ότι οι Κινέζοι είναι έξω από την ιστορία σφάλλουν. Πίσω από τη γαλλική στα χαρτιά εταιρεία βρίσκεται τετραπλή συμμαχία με βασικό εταίρο την κινέζικη COSCO. Επομένως, και το δεύτερο μεγάλο λιμάνι της χώρας γίνεται πύλη εισόδου των άθλιων κινέζικων προϊόντων, που παράγονται στις πλέον μεσαιωνικές συνθήκες εργασίας, και με το χαμηλό κόστος τους και την ακόμα χαμηλότερη ποιότητά τους τσακίζουν την εγχώρια παραγωγή, καθώς και το βιοτικό επίπεδο του ελληνικού λαού.
Οι άμεσες συνέπειες του ξεπουλήματος θα είναι: η αύξηση του μεταφορικού κόστους, αφού οι νέοι κυρίαρχοι θα εφαρμόσουν δική τους τιμολογιακή πολιτική, και η υπονόμευση του μέλλοντος των εργαζόμενων του λιμανιού, αφού μετά το 2018 θα ισχύσουν οι όροι των νέων εργοδοτών. Συνέπειες που ήδη βιώνονται στον Πειραιά, με το ξεπούλημα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς στους Κινέζους σταλινο-καπιταλιστές, πριν από έναν χρόνο περίπου.
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποδεικνύεται πιστός συνεχιστής των προηγούμενων κλασικών αστικών κυβερνήσεων Νέας Δημοκρατίας και ΠΑΣΟΚ, με το δικό της στυλ βέβαια.
Ο ελληνικός λαός απειλείται πλέον ακόμα πιο πολύ από το εφιαλτικό σχέδιο των καπιταλιστών για μετατροπή της χώρας σε ένα παρασιτικό διαμετακομιστικό κέντρο, χωρίς παραγωγή, χωρίς βιομηχανική εργατική τάξη, με τον ίδιο το λαό περιθωριοποιημένο και πνιγμένο από τα ασιατικά προϊόντα. Όμως ποτέ δεν είναι αργά για αντίσταση. Και η ασιατοποίηση μπορεί να αποτραπεί και τα λιμάνια να αποσπαστούν απ’ τα αρπακτικά του κεφαλαίου. Αυτό που χρειάζεται είναι οργάνωση και συντονισμένη αντίδραση.


Σ. Κρόκος