Η ιστορία με την
τηλε-εκπαίδευση και τις κάμερες στα σχολεία
αποσκοπεί, μεταξύ άλλων, στον
έλεγχο-εκβιασμό του
εκπαιδευτικού και στον εθισμό των νέων παιδιών
στην
παρακολούθηση
|
Η
κυβέρνηση ψήφισε κυριολεκτικά νύχτα τροπολογία η οποία προβλέπει τη ζωντανή
αναμετάδοση του μαθήματος από τις σχολικές αίθουσες, εισάγει δηλαδή τις καμέρες
παρακολούθησης στις τάξεις. Η κατάπτυστη
αυτή τροπολογία είναι πέρα για πέρα αντιεκπαιδευτική και αντιπαιδαγωγική, ενώ
παραβιάζει κατάφωρα τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και ανήλικων μαθητών.
Δεν είναι τυχαίο ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αρνείται να
δημοσιεύσει (αν υπάρχει) την έκθεση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
για το ζήτημα.
Με
την εισαγωγή της κάμερας στην τάξη, η
αναντικατάστατη ζωντανή διαδικασία της μάθησης ουσιαστικά παύει να υπάρχει.
Διαταράσσεται η εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, ενώ αλλοιώνονται
εντελώς η αμεσότητα, η επικοινωνία, ο αυθορμητισμός, η αλληλεπίδραση. Την ίδια
στιγμή, η ζωντανή αναμετάδοση ή μαγνητοσκόπηση του μαθήματος έρχεται σε πλήρη
αντίθεση με το δικαίωμα του εκπαιδευτικού και του μαθητή στην ιδιωτικότητα,
καθώς ανά πάσα στιγμή οποιαδήποτε κουβέντα ή μια κίνηση μπορεί να φτάσει σε χιλιάδες
άσχετα μάτια και αυτιά.
Η
απαράδεκτη αυτή τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας έρχεται αρχικά να
εξυπηρετήσει διάφορα συμφέροντα (π.χ. εταιρείες πληροφορικής, ιδιοκτήτες ιδιωτικών
σχολείων), αλλά κυρίως ανοίγει
επικίνδυνους δρόμους για το σύνολο της εκπαίδευσης, καθώς μεθοδεύεται ο πλήρης
έλεγχος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ο επιθεωρητισμός και η αξιολόγηση-χειραγώγηση,
ενώ θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών κινδυνεύουν να αντικασταθούν από κάμερες
και γενικά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (π.χ. σε ακριτικά νησιά και ορεινές
περιοχές). Παράλληλα, προωθείται ο εθισμός της νέας γενιάς στις αντιλήψεις
γενικά της παρακολούθησης από το κράτος όλων των πτυχών της ζωής τους (τώρα
στην εκπαίδευση, αύριο στον ελεύθερο χρόνο, στην εργασία, στο σπίτι).
Εκπαιδευτικοί,
γονείς και μαθητές σε όλη τη χώρα έχουν ήδη προχωρήσει σε μαζικές
κινητοποιήσεις απαιτώντας την άμεση κατάργηση της (ν)τροπολογίας. Πολλοί
σύλλογοι γονέων καταγγέλλουν αυτά τα σχέδια, προστατεύοντας τα παιδιά τους, ενώ οι εκπαιδευτικοί, μέσα από τους
συλλόγους τους, ακυρώνουν στην πράξη την τροπολογία και την υπουργική απόφαση
που τη συνοδεύει με το να μην τις εφαρμόζουν. Ο αγώνας συνεχίζεται! Το ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον για τους μαθητές
είναι βασική υποχρέωση του σχολείου. Τα αντιδραστικά σχέδια του
υπουργείου για τάξεις “big brother” δεν θα περάσουν.
Μ. Σάκος