Η Εγνατία Οδός (Αλεξανδρούπολη-Ηγουμενίτσα, μήκους 658 χλμ.) ήταν η μόνη εθνική οδός που παρέμενε υπό δημόσιο έλεγχο. Η Εγνατία στηρίζεται στην εγχώρια κίνηση, χωρίς μεγάλη κυκλοφορία. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που έμενε μέχρι τώρα έξω από την εκμετάλλευση των εργολάβων. Δεν θα μπορούσε να κρατήσει όμως αυτό για πάντα. Έτσι στα τέλη Μαρτίου υπογράφηκε σύμβαση παραχώρησης του δρόμου στη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, με αύξηση των διοδίων κατά 33% σε πρώτη φάση, από 0,03 ευρώ στα 0,04 ευρώ ανά χλμ., σε δεύτερη φάση στα 0,05 ευρώ ανά χλμ., και έπεται και συνέχεια.
Το τίμημα για την εταιρεία μειώθηκε κατά 170 εκατομμύρια (1,326 εκατομμύρια ευρώ από 1,496), ενώ δίνονται και 60 εκατομμύρια επιδότηση από το κράτος. Η παραχώρηση σημαίνει ότι κέρδη 11,35 δις ευρώ –μέσα σε 35 χρόνια– θα πάνε στη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, ενώ το δημόσιο θα εισπράξει μόλις 2,18 δις ευρώ. Οι εργαζόμενοι της Εγνατίας πρέπει να συνεχίσουν τις αντιδράσεις τους στο ξεπούλημα. Είναι καθήκον και συμφέρον ιδίως των πολιτών των αντίστοιχων περιοχών να εκφράσουν, με οποιονδήποτε τρόπο, την αντίθεσή τους.
Π.Γ