Δεν
μπορεί να υπάρχει σύγχρονη χώρα χωρίς
σύγχρονο
σιδηρόδρομο, και κάτι τέτοιο
δεν πρόκειται να συμβεί
με ιδιωτικοποιήσεις
τύπου αρπαχτής
|
Εμπλοκή
έχει σημειωθεί στην εκχώρηση του
σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, της
ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως ονομάστηκε μετά την
απόσπασή του απ’ τον κεντρικό Οργανισμό
Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ). Οι υπογραφές
παράδοσής της στην ιταλική Ferrovie
dellο
Stato
Italiano
(κρατική εταιρεία, που λειτουργεί όμως
με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια) μπήκαν
πριν από λίγες ημέρες, αλλά η Ευρωπαϊκή
Επιτροπή δεν έχει άρει το «βέτο» που
έθεσε λόγων των κρατικών ενισχύσεων
που δόθηκαν το 2011 και οι οποίες θεωρούνται
παράνομες απ’ το καθεστώς που έχουν
επιβάλει οι καπιταλιστές.
Το
ποια είναι τα πραγματικά αίτια της
εμπλοκής δεν το ξέρουμε. Το πιθανότερο
είναι να οφείλεται σε ενδοκαπιταλιστικό
ανταγωνισμό. Αυτό που ξέρουμε είναι ότι
το
τίμημα της πώλησης είναι εξευτελιστικό,
45 εκατομμύρια ευρώ για τις σιδηροδρομικές
συγκοινωνίες ολόκληρης της χώρας,
έστω κι αν το δίκτυο είχε εγκαταλειφθεί
ουσιαστικά. Τα ίδια έγιναν και με τη
γερμανική FRAPORT,
που απέκτησε 14 περιφερειακά αεροδρόμια
έναντι ανάλογα χαμηλού ποσού, που
αποδείχτηκε στο τέλος ότι δεν το διέθετε
ούτε αυτό.
Οι
εξελίξεις αυτές δείχνουν το
αδιέξοδο των ιδιωτικοποιήσεων και του
«νεοφιλελεύθερου» μοντέλου οικονομίας,
που υπηρετεί και η σημερινή κυβέρνηση
της «αριστεράς». Οι τυχοδιώκτες
παρασιτικοί καπιταλιστές κρύβονται
πίσω από εταιρείες του δικού τους κράτους
και απαιτούν το μέγιστο κέρδος με την
πλέον χαμηλή συμμετοχή. Δεν θέλουν ούτε
καν να ασχοληθούν με την οργάνωση της
εταιρείας, την ανασυγκρότησή της κ.λπ.
Ο
σκοπός τους είναι να λεηλατήσουν τη
χώρα και τον λαό, μετατρέποντας μας σε
ασιατική αποικία.
Ο
ελληνικός λαός όμως δε μπορεί να υποταχτεί
σε αυτή τη μοίρα. Σε
μια σύγχρονη χώρα ταιριάζει σύγχρονο
τρένο με ταχείες και ασφαλείς μεταφορές,
σαν απαραίτητο στοιχείο της παραγωγικής
της βάσης. Η προοπτική αυτή απαιτεί
δημόσιο σιδηρόδρομο που θα τεθεί κάτω
από τον έλεγχο των εργαζόμενων της
χώρας. Το καθεστώς του να θεωρούνται
παράνομες οι κρατικές ενισχύσεις πρέπει
να καταργηθεί άμεσα. Αυτές
πρέπει να δίνονται κάτω από λαϊκό έλεγχο
και να προορίζονται αυστηρά για σκοπούς
παραγωγικής ανασυγκρότησης.
Αν
ανασταλεί η ιδιωτικοποίηση, θα είναι
αντικειμενικά μια θετική εξέλιξη. Για
να σωθεί ο ΟΣΕ όμως προς όφελος του
ελληνικού λαού, απαιτείται οργανωμένη
παρέμβαση του εργατικού κινήματος.
Σ.
Κρόκος