![]() |
Οι κινητοποιήσεις στο Πέραμα και σε άλλες λαϊκές γειτονιές αποκάλυψαν τι σημαίνει η παράδοση των σχολείων σε καπιταλιστικά ιδρύματα |
Αυτά τα σχολεία θα λειτουργούν πλέον όπως τα πρότυπα. Οι μαθητές θα μπαίνουν με εξετάσεις. Το σχολείο της γειτονιάς τους καταργείται και έτσι πολλοί μαθητές που πήγαιναν σε αυτό το σχολείο θα αναγκαστούν να μετακινηθούν για να βρουν αλλού σχολική στέγη. Μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πετιούνται έξω κανονικά. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτά τα σχολεία χάνουν τις οργανικές τους θέσεις, ενώ όσοι επιλεγούν να εργαστούν σε αυτά θα αξιολογούνται συνεχώς.
Το εφοπλιστικό ίδρυμα συμμετέχει στη διοικούσα επιτροπή αυτών των σχολείων. Θα έχει άμεσα λόγο για τα πάντα: για τη διοίκηση και λειτουργία τους, για την εισαγωγή και φοίτηση των μαθητών, για την επιλογή των καθηγητών, για το πρόγραμμα σπουδών και το περιεχόμενο της διδασκαλίας. Μιλάμε για ωμή επέμβαση του εφοπλιστικού κεφαλαίου στο δημόσιο σχολείο.
Για πρώτη φορά θα έχουμε δημόσια σχολεία που θα χρηματοδοτούνται από ιδιώτη και θα τα διαχειρίζεται ιδιώτης. Για πρώτη φορά θα έχουμε σχολεία με ειδική, προνομιακή μεταχείριση, δίπλα στα υπόλοιπα που αφήνονται συνειδητά στην τύχη τους, με δεδομένη την υποχρηματοδότηση από το κράτος και με τη συνεχιζόμενη υποστελέχωση σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Και η κυβέρνηση με απίστευτο θράσος θριαμβολογεί για αυτή την πολιτική της, της κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών!
Απέναντι σε αυτή την ξεκάθαρη ιδιωτικοποίηση δημόσιων σχολείων, οι αντιδράσεις ήταν μαζικές και συνεχίζονται. Η προπαγάνδα της κυβέρνησης για τα «οφέλη» της σύμπραξης με το «ευαγές» ίδρυμα Ωνάση δεν έπεισαν. Οι μαθητές των σχολείων αυτών προχώρησαν σε καταλήψεις ή απείχαν από τα μαθήματά τους, έφτιαξαν δίκτυο συντονισμού μεταξύ τους, ενώ πραγματοποίησαν μαζικές διαδηλώσεις τοπικά (στο Πέραμα, στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης κ.α.) αλλά και κεντρικά (στην Αθήνα). Στο Πέραμα, μάλιστα, πέτυχαν να ανασταλεί η ίδρυση Ωνασείου. Γονείς και εκπαιδευτικοί στέκονται στο πλευρό των παιδιών τους μαζικά και μαχητικά. Η άθλια κυβερνητική πολιτική της εμπορευματοποίησης της δημόσιας παιδείας, της όξυνσης των ταξικών φραγμών και της διάρρηξης του ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης δεν θα περάσει.
Μ. Σάκος