Πέμπτη 25 Μαρτίου 2021

Αξιολόγηση Νέο χαστούκι για την Κεραμέως

 

Να μην περάσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων και 
η μετατροπή των εκπαιδευτικών σε εξιλαστήρια θύματα
της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής
Νέο ηχηρό μήνυμα στην υπουργό Παιδείας, Κεραμέως, και στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της έστειλαν οι εκπαιδευτικοί με τη συντριπτική συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης που κήρυξαν οι ομοσπονδίες τους. Με ποσοστό που ξεπερνά το 95% πανελλαδικά, οι εκπαιδευτικοί αρνήθηκαν να προχωρήσουν στην εφαρμογή της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, αρνήθηκαν δηλαδή να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία και τους μαθητές τους. Είναι η δεύτερη φορά που η Κεραμέως τρώει χαστούκι από τους εκπαιδευτικούς, μετά τη μαζική αποχή τους (περίπου 95%) από τις ψευδοεκλογές για τους αιρετούς εκπροσώπους που έστησε τον Νοέμβριο.

Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας που θέλει να εφαρμόσει το Υπουργείο Παιδείας αποτελεί ένα ακόμα χτύπημα στη δημόσια εκπαίδευση. Πρόκειται για μια διαδικασία η οποία δεν έχει καμία σχέση με την «αναβάθμιση» του δημόσιου σχολείου –όπως την παρουσιάζουν–, αλλά είναι ακριβώς το αντίθετο. Επιδιώκουν τη σύγκριση και κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «καλά» και «κακά», την εξάρτηση της χρηματοδότησής τους από την αξιολόγησή τους, τη γενικότερη «αυτονομία» των σχολείων (αναλυτικά προγράμματα, πόροι κ.λπ.), τη μετακύλιση των ευθυνών για τα προβλήματα της εκπαίδευσης στις πλάτες των εκπαιδευτικών και την αντίστοιχη ενοχοποίησή τους, τον ανταγωνισμό ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, σχολικές μονάδες, το άνοιγμα του δρόμου για την εφαρμογή του νεο-επιθεωρητισμού. Πρόκειται ουσιαστικά για την εφαρμογή ενός νεοφιλελεύθερου μοντέλου, που ειδικά στην Αγγλία έχει ήδη οδηγήσει τα δημόσια σχολεία ιδίως των φτωχών και εργατικών περιοχών σε διάλυση.

Είναι τρομερό ότι κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας, ενώ δεν παίρνουν στοιχειώδη μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων ώστε αυτά να παραμείνουν ανοιχτά, κόπτονται για το πώς θα εφαρμόσουν την αξιολόγηση καθώς και άλλα αντιεκπαιδευτικά μέτρα! Ντροπή τους! Η Κεραμέως, μπροστά στη μαζική συμμετοχή στην απεργία-αποχή, έφτασε στο σημείο να απειλεί εκπαιδευτικούς και διευθυντές, να εκφοβίζει, χωρίς όμως αποτέλεσμα.  

Οι εκπαιδευτικοί στάθηκαν αυτή τη στιγμή στο ύψος των περιστάσεων και πέτυχαν μια πρώτη νίκη. Η μαζική συμμετοχή στην απεργία-αποχή δείχνει ότι, όταν ο εκπαιδευτικός κλάδος είναι ενωμένος, μπορεί να πετύχει πολλά. Οι προσπάθειες για την εφαρμογή της αντιδραστικής αξιολόγησης θα ακυρωθούν στην πράξη. Ο αγώνας για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου συνεχίζεται ακόμα πιο αποφασιστικά.

 

Μ. Σάκος