Πέμπτη 25 Μαρτίου 2021

Αντιστάσεις στη δικτατορία της COSCO

 

Το κεντρικό λιμάνι της χώρας πρέπει να ξαναγίνει 
ελληνικό και δημόσιο. Αυτό απαιτεί πάλη, με 
μπροστάρηδες τους εργαζόμενους του λιμνιού και 
λαό του Πειραία
Συνεχείς αντιδράσεις υπάρχουν στο λιμάνι του Πειραιά καθώς εξελίσσεται η προσπάθεια των Κινέζων κατόχων του να επιβάλουν πλήρως την κυριαρχία τους.

Τα έργα στην προβλήτα κρουαζιέρας στη νότια πλευρά του λιμανιού ξεκίνησαν πάλι, αλλά το Πρωτοδικείο Πειραιά θέτει τουλάχιστον όρους στην COSCO για τη συνέχισή τους (πλωτά φράγματα, εκθέσεις αξιολόγησης των θαλάσσιων υδάτων, περιορισμός στις επιχωματώσεις, αποτροπή της βυθοκόρησης των αποβλήτων). Οι ιδιοκτήτες της ναυπηγοεπισκευής έβγαλαν ανακοίνωση ενάντια στην COSCO γιατί απέρριψε την αίτησή τους να ενταχθούν στις πληττόμενες από την επιδημία επιχερήσεις.

Οι εφοδιαστές πλοίων έστειλαν εξώδικο στην COSCO ενάντια στις ενέργειές της να βάλει χέρι και σε αυτόν τον τομέα. Η COSCO ανέστειλε την απόφαση της Διεθνούς Ναυτιλιακής Ένωσης να απαλλαγούν, λόγω των συνεπειών της επιδημίας, απ’ τον φόρο προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ) οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι, στον εφοδιασμό, στην πετρέλευση και την επισκευή πλοίων, όπως και να μειωθούν τα υψηλά τέλη του αναγκαστικού αγκυροβολίου πλοίων.

Είναι προφανές ότι οι Κινέζοι επιδιώκουν να επιβάλουν πλήρη δικτατορία στο λιμάνι. Αυτό σημαίνει, πέρα απ’ την επέκταση του εργασιακού κάτεργου σε όλους τους χώρους, τον κίνδυνο εξαφάνισης των παραγωγικών δραστηριοτήτων που έχουν απομείνει. Είναι διακηρυγμένη η πρόθεση των Κινέζων και των συμμάχων τους εφοπλιστών να μετατρέψουν τον Πειραιά σε λιμάνι αποκλειστικά κρουαζιέρας, εξοβελίζοντας τον επιβατικό τομέα αλλά και τον εμπορικό-παραγωγικό. Ο κίνδυνος είναι τεράστιος και εδώ για όλο τον εργαζόμενο λαό. Να σημειώσουμε ότι η υποχείρια στους εφοπλιστές κυβέρνηση έχει αποδυναμώσει όλα τα δημόσια όργανα ελέγχου του λιμανιού (Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, Δημόσια Αρχή Λιμένων). Η ΕΣΑΛ (Ενιαία Σχεδίαση Ανάπτυξης Λιμένων) ελέγχεται πλήρως απ’ τους εφοπλιστές.

Οι αντιστάσεις στην κινέζικη επιβουλή μπορούν να πάρουν ενιαία μορφή σε ένα κοινό μέτωπο πάλης εργαζομένων, κατοίκων και των μεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι. Για τον περιορισμό αρχικά της ασυδοσίας των Κινέζων, τη διαφύλαξη του επιβατικού και παραγωγικού χαρακτήρα του λιμανιού, την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων σε όλο το λιμάνι. Το συμφέρον του ελληνικού λαού και της οικονομίας της χώρας είναι το διώξιμο των Κινέζων κατόχων και η δημόσια λειτουργία του μεγαλύτερου λιμανιού κάτω απ’ τον κοινωνικό έλεγχο των ίδιων των εργαζομένων.

 

Σ. Κρόκος