![]() |
ΤΟ ΕΜΠΡΟΣ αντιπροσωπεύει ό,τι μισεί περισσότερο η κυβέρνηση της «αγοράς» και της υποταγής των πάντων στο κέρδος |
![]() |
ΤΟ ΕΜΠΡΟΣ αντιπροσωπεύει ό,τι μισεί περισσότερο η κυβέρνηση της «αγοράς» και της υποταγής των πάντων στο κέρδος |
![]() |
Ο Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος αντιτίθεται στη χρηματοδότηση ΜΚΟ και ιδιωτών στο όνομα της προστασία των ζώων συντροφιάς |
Το περιοδικό, το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Κουκκίδα», μπορεί να το βρει κανείς στα βιβλιοπωλεία «Εναλλακτικό Βιβλιοπωλείο», «Πολιτεία», «Ιανός» και «Πρωτοπορία» στην Αθήνα, «Ιανός», «Βιβλιοπωλείο Πουλουκτσή» και «Ακυβέρνητες Πολιτείες» στη Θεσσαλονίκη και «Nouveau» στην Πάτρα.
Από τη Σύνταξη
Κυκλοφόρησε πρόσφατα το φιλοσοφικό έργο «Γνωσιοθεωρία και Φιλοσοφία του Νου» του αγαπητού μας φίλου Δημήτρη Ντούσα. Ο Δημήτρης Ντούσας, δάσκαλος στο επάγγελμα, είναι ο ιδρυτής και επικεφαλής του «Ανοιχτού Φιλοσοφικού Σχολείου» καθώς και σημαντικός μελετητής και συγγραφέας στα πεδία της φιλοσοφίας, κοινωνιολογίας, πολιτικής, γλωσσολογίας, τσιγγανολογίας κ.ά. Το εκτενές αυτό φιλοσοφικό έργο ασχολείται, μεταξύ άλλων, με τα ζητήματα: της διαλεκτικής γνωσιολογίας, της φύσης και πηγής της ανθρώπινης γνώσης, του μηχανισμού, των βαθμίδων και κριτηρίων της γνώσης, των μεγάλων γνωσιακών επαναστάσεων στην ιστορία της ανθρωπότητας, του κοινωνικού χαρακτήρα της γνώσης, της σχέσης νοητικών λειτουργιών και γνώσης, της σχέσης αισθήσεων και γνώσης, των νόμων κίνησης της συνείδησης, των βαθμίδων εξέλιξης της συνείδησης, της τεχνητής νοημοσύνης κ.λπ.
Δύο μαθητές στην Ιωνίδειο σχολή του Πειραιά διώκονται βάσει δικογραφίας που σχημάτισε η Εισαγγελία Πειραιά για «φθορά ξένης περιουσίας» και «βιαιοπραγία κατά του λυκειάρχη»! Τα συμβάντα αυτά υποτίθεται ότι έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια πρόσφατης κατάληψης, που είχε αποφασιστεί από γενική συνέλευση των μαθητών, και ενώ ο λυκειάρχης έχει ήδη διαψεύσει ότι υπήρξε οποιαδήποτε βία! Το πιο εξωφρενικό είναι ότι η δικογραφία σχηματίστηκε κατόπιν ανώνυμων καταγγελιών κάποιων γονέων. Οι οποίοι –θυμίζοντας άλλες εποχές, που όμως απ’ ό,τι φαίνεται ξανάρχονται– κατηγορούν τα παιδιά ως «ταραχοποιά στοιχεία» και ότι ενεργούν «για λογαριασμό του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ»!
Οι εταιρείες προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος σχεδιάζουν αυξήσεις 20% στο ρεύμα μέσης τάσης, αυτό που καταναλώνουν βιομηχανίες και βιοτεχνίες. Ο λόγος που επικαλούνται είναι η άνοδος των τελών για το διοξείδιο του άνθρακα στο «χρηματιστήριο ρύπων». Η πραγματική αιτία όμως είναι ότι οι περισσότερες, μη έχοντας σχέση με την παραγωγή ηλεκτρισμού, δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον ρόλο του προμηθευτή. Ενώ και η ΔΕΗ, αιχμάλωτη των μεγαλοκαπιταλιστικών συμφερόντων, αρνείται να δεχτεί βιομηχανίες και βιοτεχνίες που θέλουν να επιστρέψουν σε αυτήν.
Η σταφιδοκαλλιέργεια αποτελούσε μονοκαλλιέργεια στην Πελοπόννησο στα τέλη του 19ου αιώνα. Κάλυπτε το 25% της συνολικής παραγωγής της χώρας. Γι’ αυτό όταν έπεφτε η ζήτηση απ’ τις βιομηχανικές χώρες της Δύσης προκαλούνταν μεγάλες οικονομικές κρίσεις, με διάφορες συνέπειες (εξεγέρσεις, μαζική μετανάστευση κ.λπ.). Στην περιοχή σήμερα επιχειρείται να γίνει «μονοκαλλιέργεια» ο τουρισμός. Η σταφίδα όμως τουλάχιστον είχε άμεση σχέση με την παραγωγή (εργοστάσια σταφίδας, αγροτικοί συνεταιρισμοί, ο γνωστός ΑΣΟ κ.λπ.). Η εξάρτηση απ’ τον τουρισμό, εκτός του ότι μπορεί μια κρίση, όπως τώρα με την επιδημία, να τον τινάξει στον αέρα, ερημώνει συστηματικά όλους τους άλλους τομείς στην ντόπια οικονομία και την απειλεί με χρόνια εγκατάλειψη.
Σαν αγρότες ξέρουμε τους κινδύνους της μονοκαλλιέργειας, γι’ αυτό καλλιεργούμε δύο και τρία και περισσότερα προϊόντα για να επιβιώσουμε. Το κεφάλαιο και οι διάφοροι υπηρέτες του θέλουν τη «μονοκαλλιέργεια» του τουρισμού για άμεσα κέρδη και για να κάνουν την περιοχή αποικία. Εμείς επιδιώκουμε ισόρροπη ανάπτυξη, με ενίσχυση του παραγωγικού τομέα, αγροτικού και βιομηχανικού.
Χ.Ρ.