![]() |
Τελικά η αξιολόγηση είχε από την αρχή τιμωρητικό χαρακτήρα - και η κυβέρνηση το παραδέχεται αδιάντροπα |
Όλα αυτά τα χρόνια κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προσπαθούσαν να πείσουν την κοινωνία ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν είναι τιμωρητική και ότι αποσκοπεί στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και την αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Οι πρόσφατες όμως δηλώσεις του πρωθυπουργού για απολύσεις όποιων εκπαιδευτικών αρνούνται «επί της αρχής» την αξιολόγηση –αλλά και ταυτόχρονα οι κυβερνητικές επιδιώξεις για άρση της μονιμότητας των εργαζομένων στο δημόσιο– ακύρωσαν το δικό τους «αφήγημα». Και αποκάλυψαν ότι ο πραγματικός στόχος της αξιολόγησης είναι όλα όσα υποστήριζαν από την αρχή οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί: η ιδεολογική συμμόρφωση και πειθάρχησή τους στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κατηγοριοποίησης-ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου, καθώς και η ενοχοποίησή τους για όλα τα δεινά της εκπαίδευσης. Το μήνυμα τώρα δόθηκε ξεκάθαρα προς όλους: όποιος εκπαιδευτικός δεν συναινεί στην πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη –σε πρώτη φάση στην αξιολόγηση– θα τιμωρείται μέχρι και με απόλυση.
Βέβαια, οι εκπαιδευτικοί όλη αυτή την περίοδο έχουν βιώσει στο πετσί τους για τα καλά τι σημαίνει «κουλτούρα αξιολόγησης». Αλλεπάλληλες δικαστικές προσφυγές εναντίον των απεργιών που κηρύσσουν τα συνδικαλιστικά τους όργανα, συνεχείς παράνομες εγκύκλιοι τρομοκρατίας και εκφοβισμού, μη μονιμοποίηση δόκιμων εκπαιδευτικών παρά τις δικαστικές αποφάσεις που τους δικαιώνουν, παραπομπές στα πειθαρχικά ή καθαιρέσεις προϊσταμένων νηπιαγωγείων και διευθυντών σχολείων γιατί ασκούν το συνταγματικό δικαίωμα της απεργίας-αποχής, δυνητική αργία σε εκπαιδευτικό για συνδικαλιστική δράση ενάντια στην αξιολόγηση, απειλές και πειθαρχικές διώξεις σε εκπαιδευτικούς γιατί τόλμησαν να υπερασπιστούν δημόσια τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών τους.
Όσο για την «αναβάθμιση» της εκπαίδευσης και τη «βελτίωση» του εκπαιδευτικού έργου –για την οποία υποτίθεται ότι κόπτεται η κυβέρνηση–, αυτή γίνεται… με τις συγχωνεύσεις τμημάτων, το στοίβαγμα των μαθητών στις τάξεις, τις χιλιάδες χαμένες ώρες λόγω μη κάλυψης των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό,τις προκάτ αίθουσες, την κατάργηση των σχολικών επιτροπών με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν στα σχολεία ούτε αναλώσιμα, την απευθείας παράδοση σχολείων σε ιδιώτες (Ωνάσεια) κ.λπ.
Ο αγώνας της μαχόμενης εκπαίδευσης για την ανατροπή αυτής της ολέθριας πολιτικής θα συνεχιστεί ακόμα πιο αποφασιστικά.
Μ. Σάκος