Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2018

Προς μερική ιδιωτικοποίηση τα αστικά λεωφορεία


Η κρατικοποίηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), για την οποία τόσο υπερηφανευόταν η κυβέρνηση, μπορεί να αποδειχθεί τελικά προοίμιο μιας έμμεσης ιδιωτικοποίησης ενός κομματιού των αστικών συγκοινωνιών, αφού πολλά δρομολόγια στα όρια του αστικού ιστού της πόλης δίνονται στο –ιδιωτικό– ΚΤΕΛ ή στους δήμους. Το ίδιο σχέδιο υπάρχει και για την Αττική, για τα δρομολόγια στα όρια των δήμων του λεκανοπεδίου με την περιφέρεια.
Είναι αλήθεια ότι η επέκταση του μετρό στην Αθήνα και η αναμενόμενη έναρξη λειτουργίας του στη Θεσσαλονίκη μειώνουν το βάρος των λεωφορείων και τρόλλεϋ στην πόλη. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αυτά πρέπει να ιδιωτικοποιηθούν. Μια τέτοια εξέλιξη θα ήτανε εξαιρετικά επικίνδυνη, όχι μόνο για αυτά τα μέσα και τους εργαζόμενούς τους, αλλά και για τα μέσα της σταθερής τροχιάς, (τραμ, μετρό, Προαστιακός) στα οποία περνάει πλέον το κύριο βάρος των αστικών συγκοινωνιών. Η κυβέρνηση πρέπει, και κάτω απ’ την αντίδραση των ίδιων των εργαζομένων, να πάρει άμεσα πίσω οποιαδήποτε τέτοια σχέδια.

Σ.Κ.