Το τραγικό ατύχημα στον ΗΣΑΠ είναι αποτέλεσμα της χρόνιας και σκόπιμης εγκατάλειψης του συγκεκριμένου μέσου |
Οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς λένε ότι μόνο με την πρόσληψη μόνιμου και καλά εκπαιδευμένου εργατοτεχνικού προσωπικού, με κεντρική οργάνωση ελέγχου και συντήρησης των γραμμών και με αύξηση των δαπανών για όλα αυτά υπάρχει ασφάλεια για επιβάτες, οδηγούς-εργαζόμενους και οχήματα. Η πολιτική που ακολουθεί βέβαια η κυβέρνηση είναι η αντίθετη: μείωση της χρηματοδότησης και του προσωπικού, ανάθεση εργασιών σε εργολάβους, λειτουργική υποβάθμιση των συγκοινωνιών.
Τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι ένα γρήγορο και ασφαλές δίκτυο αστικών συγκοινωνιών. Μόνο που χρειάζονται και την ανάλογη στήριξη. Το ΤΡΑΜ και το ΜΕΤΡΟ είναι σύγχρονα, έχουν όλες τις προϋποθέσεις να λειτουργούν άψογα, αλλά οι «αρρυθμίες» τους οφείλονται αποκλειστικά στην έλλειψη στήριξής τους από το κράτος. Το ότι εμφανίζονται και σε αυτά τα μέσα περιστατικά βανδαλισμού και καταστροφών είναι υποπροϊόν αυτής της πολιτικής. Ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος είναι από χρόνια εγκαταλελειμμένος, με προφανή στόχο να τεθεί κάποια στιγμή θέμα ιδιωτικοποίησης.
Η υπεράσπιση και βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών είναι καθήκον όχι μόνο των εργαζομένων τους αλλά όλου του εργαζόμενου λαού, που τις έχει ανάγκη. Να παλέψουμε για αυτό κόντρα στην πολιτική της υποβάθμισης και της έμμεσης ιδιωτικοποίησής τους.
Σ. Κρόκος