Οι επίσημες πολιτιστικές δραστηριότητες στη χώρα βρίσκονται ουσιαστικά υπό τον έλεγχο των εφοπλιστών. Ως παραδείγματα αναφέρουμε τη στέγαση διαφόρων πολιτιστικών οργανισμών στο «Σταύρος Νιάρχος», τη χορηγία για την εκπόνηση μελέτης στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, τα έργα στην Ακρόπολη, την εταιρεία «Διάζωμα» που ελέγχει ουσιαστικά τα αρχαία θέατρα, την πρώην αποθήκη ΣΙΛΟ στον Πειραιά που προορίζεται για μουσείο ενάλιων αρχαιοτήτων με χορηγία του εφοπλιστή Λασκαρίδη κ.λπ.
Την ίδια στιγμή, οι εργαζόμενοι της τέχνης δοκιμάζονται απ’ τους περιορισμούς της επιδημίας και την κυβερνητική εγκατάλειψη. Το γεγονός αποτελεί από μόνο του μια τραγική αντίφαση, γιατί οι εφοπλιστές είναι μια απ’ τις πιο βάρβαρες και τυχοδιωκτικές ομάδες καπιταλιστών ανά τον πλανήτη, μαθημένοι σε εγκληματικές και δικτατορικές μεθόδους. Έθεσαν υπό τον έλεγχό τους τον πολιτισμό γιατί –πέρα από λόγους επίδειξης και ματαιοδοξίας– αυτό αποτελεί σημαντικό βήμα για τον έλεγχο της πολιτικής ζωής της χώρας. Είναι σίγουρο όμως ότι και σε αυτό τον χώρο υπάρχουν αντιστάσεις απέναντι σε αυτή τη δικτατορία.
Σ.Κ.