Το λιμάνι του
Πειραιά δεν πρέπει να γίνει κινέζικο κάτεργο
– ο αγώνας πρέπει να κλιμακωθεί άμεσα |
Οι
εργαζόμενοι στα λιμάνια όλης της χώρας έκαναν 48ωρη απεργία και πορεία στην
Αθήνα μέσα στο Φλεβάρη, καθώς η κρίσιμη ώρα της τελικής μάχης, ιδιαίτερα για το
λιμάνι του Πειραιά, που είναι και το πιο σημαντικό, πλησιάζει. Το κυβερνητικό
επιτελείο ξεπουλήματος, το ΤΑΙΠΕΔ, έφερε στο φως τη σύμβαση παραχώρησης, που
έχει βέβαια μόνο έναν υποψήφιο αγοραστή, την κινέζικη COSCO.
Το τίμημα της παραχώρησης είναι
εξευτελιστικό (280 εκατομμύρια ευρώ), ενώ
διατηρείται το προκλητικό καθεστώς των φοροαπαλλαγών και παραχωρούνται στους
Κινέζους και παραλιακές εκτάσεις.
Το ζήτημα, φυσικά, δεν είναι στενά
οικονομικό. Με το να παραχωρηθεί η
βασική είσοδος της χώρας στον πλέον απάνθρωπο και δικτατορικό καπιταλισμό του
πλανήτη, ανοίγει ο δρόμος για την «κινεζοποίηση» της οικονομίας και κατά
συνέπεια όλου του φάσματος της ζωής του ελληνικού λαού (βιοτικό επίπεδο,
εργασιακές σχέσεις, διάλυση παραγωγής κ.λπ). Οι εφοπλιστές, που βρίσκονται πίσω
απ’ την ιστορία, έχουν σαν στόχο μια
ασιατική Ελλάδα και δεν το κρύβουν.
Στο
μέτωπο της αντίστασης των εργαζομένων είχαμε μια ελπιδοφόρα εξέλιξη. Οι λιμενεργάτες του Σταθμού
Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ.), στις προβλήτες της COSCO
δηλαδή, κινητοποιήθηκαν και πάλι, με
στάσεις εργασίας και συγκέντρωση στο υπουργείο, αφού 20 μήνες μετά την πρώτη
αντίδρασή τους το μεσαιωνικό εργασιακό κάτεργο παραμένει αμετάβλητο. Οι εργάτες
του Σ.ΕΜΠΟ. πήραν ασφαλώς θάρρος απ’ την κινητοποίηση των συναδέλφων τους του
Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ). Το στοιχείο αυτό δείχνει και το μοναδικό
δρόμο που έχουν μπροστά τους οι εργαζόμενοι των λιμανιών: την ανάπτυξη ενός δυναμικού αγώνα με κάθε μέσο και τρόπο, κλιμακώνοντας
σε μια πανελλαδική απεργία με αίτημα την ακύρωση της σύμβασης. Στο πλευρό των
λιμενεργατών οφείλει να βρεθεί κάθε δημοκρατικός πολίτης της χώρας, καθώς το
θέμα της κινεζοποίησης των βασικών λιμανιών της Ελλάδας (Πειραιάς –
Θεσσαλονίκη) είναι μια πολύ κρίσιμη καμπή για το ίδιο το μέλλον του ελληνικού
λαού.
Σ. Κρόκος