Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2023

Καψόνι της Κεραμέως σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς

Οι εκπαιδευτικοί έχουν δώσει μεγάλους αγώνες για να μη
διαλυθεί η δημόσια παιδεία από την αδιοριστία - 
και συνεχίζουν...
Η πολιτική των μηδενικών διορισμών στην εκπαίδευση, πολιτική που εφαρμόστηκε στα χρόνια των μνημονίων, έσπασε με τους μαχητικούς και πολύμορφους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος. Οι 25.000 διορισμοί που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια δεν χαρίστηκαν στη δημόσια εκπαίδευση, όπως θέλει να παρουσιάζει η κυβέρνηση, αλλά κερδήθηκαν. Αποτέλεσμα της –πάνω από 10 χρόνια– αδιοριστίας είναι ότι, παρά τους διορισμούς αυτούς, τα σχολεία συνεχίζουν να έχουν μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό και οι ανάγκες καλύπτονται και φέτος από περίπου 40.000 αναπληρωτές. Γι’ αυτό και οι αγώνες συνεχίζονται. 

Ενώ λοιπόν οι πρώτοι διορισμοί πραγματοποιήθηκαν το 2020 και η δοκιμαστική περίοδος των πρώτων νεοδιόριστων τελείωσε πριν από λίγους μήνες, η υπουργός Παιδείας Κεραμέως αρνείται την οριστική μονιμοποίησή τους! Μάλιστα, κάτω από πιέσεις, αρκετές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης προχώρησαν σε πράξεις μονιμοποίησης, όπως όφειλαν σύμφωνα με τον νόμο, αλλά οι περισσότερες όχι. Τώρα το υπουργείο, όπως δήλωσε πρόσφατα η υφυπουργός Παιδείας στη Βουλή, ετοιμάζει ρύθμιση για να ακυρώσει αυτές τις πράξεις και να καθυστερήσει τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, θέτοντας ως προϋπόθεση την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησής τους. Πρόκειται για μια ανάλγητη πρακτική απέναντι σε χιλιάδες νέους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ως αναπληρωτές στήριξαν το δημόσιο σχολείο σε κάθε γωνιά της χώρας για πάνω από δέκα χρόνια! 

Με αυτόν τον τρόπο όμως το Υπουργείο Παιδείας, παίζοντας με την επαγγελματική αποκατάσταση των νέων εκπαιδευτικών, θέλει να τους χρησιμοποιήσει ως δούρειο ίππο για να επιβάλει την ατομική αξιολόγηση –που έχει ψηφίσει αλλά ακόμα δεν έχει εφαρμόσει– στο σύνολο των εκπαιδευτικών. Αξιολόγηση στην οποία ο εκπαιδευτικός κλάδος σύσσωμος συνεχίζει να αντιστέκεται, καθώς οδηγεί στον νεο-επιθεωρητισμό, στον φόβο και την υποταγή, στην «αυτονομία»-κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων. 

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση, που δείχνει για μία ακόμα φορά το μένος της υπουργού και της κυβέρνησής της απέναντι στους εκπαιδευτικούς, τα δικαιώματά τους και το δημόσιο σχολείο, τα εκπαιδευτικά σωματεία ήδη κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους. Για πάνω από 25 χρόνια, οι προσπάθειες για εφαρμογή της αξιολόγησης-χειραγώγησης βρίσκουν τοίχο στην αντίσταση των εκπαιδευτικών. Το ίδιο θα συμβεί και τώρα! Οι πολιτικές και πρακτικές της πιο αντι-εκπαιδευτικής κυβέρνησης των τελευταίων δεκαετιών θα πέσουν στο κενό. 

 

Μ. Σάκος