Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2025

Χτυπούν ακόμα και το ολοήμερο σχολείο

Το ολοήμερο σχολείο έβαλε στο στόχαστρο η κυβέρνηση,
καθώς δεν προσλαμβάνει προσωπικό και εισάγει
κριτήρια εγγραφής
Ένα μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων, χιλιάδες διδακτικές ώρες χάνονται εξαιτίας των τεράστιων ελλείψεων εκπαιδευτικών. Το Υπουργείο Παιδείας, για να αντιμετωπίσει αυτή την κατάσταση –που το ίδιο έχει δημιουργήσει με τη χρόνια εγκατάλειψη της δημόσιας εκπαίδευσης και την υποχρηματοδότησή της–, προχωρά σε νέες περικοπές, πλήττοντας τώρα τον θεσμό του ολοήμερου και της παράλληλης στήριξης. 

Σύμφωνα με πρόσφατη εγκύκλιο, που ανατρέπει αντίστοιχη προηγούμενη που στάλθηκε στην αρχή της σχολικής χρονιάς (!), τίθενται πλέον κριτήρια για την εγγραφή των μαθητών στο ολοήμερο. Αυτό, σε συνδυασμό με το ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν προσλαμβάνει αναπληρωτές εκπαιδευτικούς για να καλύψει τα ήδη ιδρυθέντα ολοήμερα, έχει ως αποτέλεσμα να «εξαφανίζονται» τμήματα μαζικά, να διώχνονται μαθητές, να χτυπιούνται τα μορφωτικά τους δικαιώματα, να τινάζεται στον αέρα ο οικογενειακός προγραμματισμός. Και όλα αυτά ενώ έχει μόλις ξεκινήσει η σχολική χρονιά! 

Την ίδια στιγμή, έχει πέσει μεγάλο ψαλίδι στις ανάγκες για παράλληλη στήριξη, δηλαδή για τη στήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (αυτισμούς, ΔΕΠΥ κ.λπ.). Η κυβέρνηση δεν τηρεί ούτε τον δικό της απαράδεκτο νόμο, που ψήφισε μέσα στο καλοκαίρι, για την ύπαρξη ενός εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης ανά τμήμα – και όχι ανά παιδί, όπως ίσχυε. 

Το μόνο που απασχολούν κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας είναι πώς θα εφαρμόσουν την αντιδραστική αξιολόγηση. Σε αυτό τον τομέα οι υπηρεσίες του υπουργείου και οι διευθύνσεις εκπαίδευσης λειτουργούν ρολόι. Οι παραπομπές στα πειθαρχικά των μαχόμενων εκπαιδευτικών που συνεχίζουν να απεργούν-απέχουν από την ατομική αξιολόγηση δεν σταμάτησαν ούτε το καλοκαίρι! 

Η τραγική αυτή πραγματικότητα στα δημόσια σχολεία αποτελεί συνειδητή πολιτική επιλογή της κυβέρνησης για περαιτέρω υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και ενίσχυση με κάθε τρόπο της ιδιωτικής. Αυτή την πολιτική επιλογή εξυπηρετεί και το χτύπημα του ολοήμερου, όπως και η εμμονή με την αξιολόγηση, την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τη συστηματική απαξίωση των εκπαιδευτικών κ.λπ.  

Οι συνεχείς διαμαρτυρίες γονέων και εκπαιδευτικών για την κάλυψη των κενών έχουν φέρει σε δεινή θέση το Υπουργείο Παιδείας. Οι διαμαρτυρίες αυτές πρέπει να συνεχιστούν και να δυναμώσουν. Δεν πάει άλλο!

 

Μ. Σάκος