Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2025

Οργανωτικό Σεμινάριο

 

Για την εκπαίδευση

 

Παρουσιάζουμε μόνο μερικά στοιχεία εκπαιδευτικού προγράμματος από το «3ο Οργανωτικό Σεμινάριο», γραμμένα ειδικά για τον πολύ μικρό χώρο της οργανωτικής στήλης μας, και φυσικά διατυπωμένα συνοπτικότατα.

 

1) Φυσική εκπαίδευση

Τα θεμέλια της εκπαίδευσης είναι το προσωπικό παράδειγμα και το αφομοιωτικό περιβάλλον. 

Η θεμελίωση μιας επαναστατικής οργάνωσης μπορεί να στηριχθεί μόνο στους θεμελιωτές της, που θα είναι τα ζωντανά υποδείγματα επαναστάτη για τα νέα μέλη της.

Με βάση το προσωπικό παράδειγμα:

Από τους αφοσιωμένους ιδεολόγους θα βγουν αφοσιωμένοι ιδεολόγοι.

Από τους επίμονους μαχητές θα βγουν επίμονοι μαχητές.

Από τους συνεπείς και ακατάβλητους θα βγουν συνεπείς και ακατάβλητοι.

Όπως και από τους αργόσχολους και πλαδαρούς συζητητές, θα βγουν αργόσχολοι και πλαδαροί συζητητές. 

Η φυσική εκπαίδευση στην επαναστατική οργάνωση είναι ατέρμονη και κάθε μέλος της είναι συνεχώς εκπαιδευτής και εκπαιδευόμενος. 

 

2) Ιδεολογική εκπαίδευση

Διά του διαλεκτικού και ιστορικού υλισμού και της πολιτικής οικονομίας και διά της γενικής και συστηματικής μελέτης του επαναστατικού μαρξισμού. Η ιδεολογική εκπαίδευση γίνεται στους σχηματισμούς, σεμινάρια, σχολές, και διά της αυτοεκπαίδευσης. 

 

3) Πολιτική εκπαίδευση

Διά των πολιτικών αναλύσεων, διά της χάραξης πολιτικής γραμμής, διά της μελέτης των πολιτικών τακτικών στην πορεία της πάλης των τάξεων, διά της συμμετοχής στο γράψιμο της εφημερίδας της οργάνωσης, και διά της συστηματικής παρακολούθησης όλων των καθημερινών πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων (εφημερίδες, περιοδικά, εκπομπές κ.λπ.).

Η πολιτική εκπαίδευση στους σχηματισμούς πρέπει να είναι ακατάπαυστη.

 

4) Αγωνιστική εκπαίδευση

Δεν υπάρχει αγωνιστική εκπαίδευση χωρίς την έμπρακτη προσωπική συμμετοχή.

 

5) Οργανωτική εκπαίδευση

Με την ακατάπαυστη συστηματική εκπαίδευση σε όλη την κλίμακα της οργάνωσης και σε όλες τις δραστηριότητες και ειδικότητες.

 

6) Ηθική εκπαίδευση

Κάθε συνεπής μαρξιστής επαναστάτης, δηλαδή Κομμουνιστής-Τροτσκιστής, οφείλει να προετοιμάζει τον εαυτό του ηθικά για την μετεπαναστατική σοσιαλιστική κοινωνία.

 

7) Συνειδητή αυτοεκπαίδευση

Με την πλήρη αυτοοργάνωση, την αυτοπειθαρχία, και τον αυτοέλεγχο όλων των πράξεων.

 

8) Γενική εκπαίδευση

Αποσκοπεί στην εδραίωση της απαραίτητης θεμελιακής αντίληψης για έναν οργανωμένο επαναστάτη μαρξιστή: Ότι η συνέπεια προς τον σκοπό είναι στάση ζωής.

 

9) Ο τύπος του επαναστάτη

Ούτε τρωγλοδύτη ούτε αντικοινωνικού. Αλλά πολιτισμένου και αφοσιωμένου στον επαναστατικό σκοπό, και ταυτισμένου με την οργάνωσή του στην ίδια του τη ζωή. 

 

Ο εισηγητής