Νέο «χαράτσωμα» στα
διόδια της Αττικής Οδού αποφάσισαν
οι αδίστακτοι εργολάβοι-εκμεταλλευτές του
ελληνικού λαού
|
Μονομερείς
αυξήσεις αποφάσισε η κοινοπραξία που εκμεταλλεύεται την Αττική Οδό, ένα μπλοκ
του κατασκευαστικού κεφαλαίου δηλαδή, το οποίο μαζί με τις άλλες συμμορίες του
κεφαλαίου λυμαίνονται τη χώρα και τον ελληνικό λαό τρεις δεκαετίες τώρα.
Η
κοινοπραξία αποφάσισε τις αυξήσεις, που για τα Ι.Χ. θα είναι άμεσα 3 ευρώ, από 2,80,
και από 1/1/2020 3,30 ευρώ με το «έτσι θέλω».
Απ’ τα στοιχεία που δίνει η ίδια,
βγαίνει το συμπέρασμα ότι έχει καλύψει τα έξοδα της κατασκευής και έχει βγάλει
και πολλαπλάσια κέρδη. Επί 25 χρόνια καρπώνεται σε καθημερινή βάση το 13% των
εσόδων απ’ τα διόδια, με έναν μέσο όρο 200.000 διελεύσεων, με μετριοπαθείς
υπολογισμούς. Αυτό σημαίνει έσοδα κατά μέσο όρο 73.000 ευρώ την ημέρα. Μιλάμε
για εκατοντάδες εκατομμύρια που σίγουρα υπερβαίνουν κατά πολύ το κόστος
συντήρησης.
Στην προοπτική ότι
μέχρι το 2024 η Αττική Οδός πρέπει να παραδοθεί στο δημόσιο, οι εργολάβοι
εκβιάζουν στην ουσία με αυτή την κίνηση, αλλά και με διάφορα σχέδια που
κυκλοφορούν για έργα εντελώς άχρηστα και φαραωνικά (σύνδεση της λεωφόρου
Κύμης με Εθνική και Αττική Οδό, τούνελ στον Υμηττό για σύνδεση με παραλιακή
λεωφόρο κ.ά.). Έτσι ώστε να γίνουν ισόβιοι εκμεταλλευτές των δρόμων αυτών και
να συνεχίσουν να «χαρατσώνουν» εσαεί τον εργαζόμενο κόσμο της Αττικής.
Η αντίδραση της
κυβέρνησης σε αυτή τη νέα ληστεία εκ μέρους των κατασκευαστών ήταν εντελώς
ψοφοδεής.
Περιορίστηκε σε κριτική και σε ερωτήματα για τη σκοπιμότητα της ενέργειας αυτής
σε προεκλογική περίοδο. Το ότι η λεόντεια σύμβαση προβλέπει δυνατότητα
μονομερούς αύξησης απ’ την πλευρά των κατασκευαστών δεν αποτελεί δικαιολογία
για την κυβέρνηση. Αν είχε την πολιτική βούληση, θα μπορούσε να ανατρέψει την
απόφασή τους με Προεδρικό Διάταγμα.
Η
υποχωρητικότητα όμως της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ σ’ αυτά τα αρπακτικά τής στοιχίζει
απ’ ό,τι φαίνεται και την εξουσία. Οι συμμορίες αυτές προτιμούν τους γνήσιους
εκπροσώπους του κεφαλαίου, ενώ ο λαός βλέπει να συνεχίζεται η οικονομική του
αφαίμαξη. Η νέα αυτή πειρατική πράξη των
κατασκευαστών δείχνει ότι παραμένουν αδίστακτοι εκμεταλευτές και οι πιο
επικίνδυνοι εχθροί του ελληνικού λαού. Μόνη πραγματική άμυνα απέναντί τους η
οργανωμένη μας πάλη για δρόμους μόνο δημόσιους και κατάργηση των διοδίων.
Σ. Κρόκος