Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2025

Όχι άλλη συγκάλυψη για τα Τέμπη!

Σκηνή εγκλήματος μπαζώνεται, βίντεο διαγράφονται,
αποδεικτικό υλικό εξαφανίζεται - η συγκάλυψη είναι
κάτι παραπάνω από προφανής
28 Φεβρουαρίου 2023. Μετά από σφοδρή μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη σκοτώνονται 57 επιβάτες και τραυματίζονται εκατοντάδες, στην πλειονότητά τους νέα παιδιά! Μπορεί η κυβέρνηση να συνεχίζει να ισχυρίζεται ότι το δυστύχημα των Τεμπών οφείλεται αποκλειστικά σε «ανθρώπινο λάθος», ωστόσο η εικόνα διάλυσης του σιδηρόδρομου, τα κενά ασφάλειας σε πολλά κομμάτια του δικτύου, η απουσία τηλεδιοίκησης και συστημάτων ασφαλείας, η εκτός λειτουργίας φωτοσήμανση –και με συνεχείς καταγγελίες των μηχανοδηγών για όλα αυτά– το μετατρέπει σε κραυγαλέο κυβερνητικό έγκλημα.

16 Δεκεμβρίου 2023. Στην περιοχή της Πιερίας υπήρχε ακινητοποιημένη αμαξοστοιχία, όμως τα φανάρια για τα διερχόμενα τρένα ήταν λανθασμένα πράσινα και όχι κόκκινα.

25 Νοεμβρίου 2024. Την ώρα που ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας παρουσίαζε στο υπουργικό συμβούλιο το νομοσχέδιο για την «οργανωτική μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού τομέα», παραλίγο να έχουμε νέα Τέμπη στον Κορινό Πιερίας. Συρμός Θεσσαλονίκης-Αθήνας με 200 επιβάτες παραλίγο να συγκρουστεί με τον προαστιακό Θεσσαλονίκης-Λάρισας, που ήταν ακινητοποιημένος λόγω βλάβης, με τους σηματοδότες λανθασμένα πράσινους. Συγκάλυψη ευθυνών και εδώ, αφού ο έλεγχος γίνεται από αυτούς που θα έπρεπε να ελεγχθούν!

Και τα δύο τελευταία περιστατικά συνέβησαν σε περιοχή όπου υποτίθεται λειτουργούν πλήρως η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα.

Σχεδόν δύο χρόνια μετά το έγκλημα των Τεμπών η κωλυσιεργία στη διερεύνηση του εγκλήματος από την «ανεξάρτητη» δικαιοσύνη είναι άνευ προηγουμένου. Συνεχίζεται η συγκάλυψη, η ατιμωρησία των «ημέτερων», η κάλυψη πολιτικών προσώπων, όπως του τότε υπουργού Μεταφορών Κ. Καραμανλή. Καμία αναφορά στις ευθύνες της ιταλικής εταιρείας Hellenic Train. Και σαν κερασάκι στην τούρτα, το βίντεο που κατέγραψε τη φόρτωση και αναχώρηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας (μίας εκ των δύο αμαξοστοιχιών του δυστυχήματος, η οποία μετέφερε επικίνδυνα χημικά) και τη διέλευσή της από όλους τους ενδιάμεσους σταθμούς διεγράφη από τον ΟΣΕ 14 μέρες μετά το δυστύχημα, χωρίς καν να ενημερωθεί η ανακριτική αρχή, «γιατί έτσι ορίζει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων»! 

Αυτές είναι οι πολιτικές των ιδιωτικοποιήσεων και του ξεπουλήματος των πάντων στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Η μεγαλύτερη δικαίωση των τόσο αδικοχαμένων παιδιών στα Τέμπη είναι η αφύπνιση και κινητοποίηση όλων μας, η ανατροπή αυτής της διεφθαρμένης κυβερνητικής συμμορίας, η έξοδος της ελληνικής κοινωνίας από το τέλμα που μας οδήγησαν οι μνημονιακές πολιτικές. Να υπερασπιστούμε τον δημόσιο χαρακτήρα των κοινωνικών αγαθών (τρένα, αεροδρόμια, λιμάνια, υγεία, παιδεία), να υπερασπιστούμε την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών και τα όνειρα των παιδιών μας.

 

Όλγα Στεφανίδου