Παρασκευή 9 Αυγούστου 2024

Η «σφαγή» στις Πανελλαδικές και πού αποσκοπεί

Η «αποτυχία» των μαθητών είναι πολλαπλά μεθοδευμένη
προκειμένου να δημιουργηθεί 
«χώρος» για την
ιδιωτική παιδεία 
Στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις έγινε κυριολεκτικά «σφαγή» των υποψηφίων. Τα θέματα στη Φυσική, την Ιστορία και τα Μαθηματικά ήταν τέτοιας δυσκολίας που το 60% περίπου έγραψε κάτω από τη βάση. Παρόμοια ήταν η «αποτυχία» και σε άλλα μαθήματα (π.χ. Πληροφορική), ενώ δεν έλειψαν και οι ασάφειες στα θέματα. Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών έκανε μάλιστα λόγο για θέματα-«υπερπαραγωγή» που τρομοκρατούν τους μαθητές. 

Η επιλογή των θεμάτων αυτών δεν ήταν τυχαία. Η εξόντωση των υποψηφίων ήταν προδιαγεγραμμένη… Εντάσσεται στην πολιτική της κυβέρνησης για ενίσχυση της κάθε είδους ιδιωτικής εκπαίδευσης. Και κυρίως, σε συνδυασμό με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), εντάσσεται στη συστηματική δημιουργία πελατείας για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια –που τόσο φλέγεται να ιδρύσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη– και τη νομιμοποίησή τους στη συνείδηση της νεολαίας και του λαού. Ήδη με την εφαρμογή εδώ και τρία χρόνια της ΕΒΕ 38.000 θέσεις στα πανεπιστήμια έχουν μείνει κενές, πράγμα που όχι μόνο συνεπάγεται κίνδυνο να κλείνουν από δω και πέρα πανεπιστημιακές σχολές, αλλά ωθεί και τους αποφοίτους της μέσης εκπαίδευσης στην αποδοχή των επί πληρωμή σπουδών. Ήδη ο αστικός Τύπος διαφημίζει και παρουσιάζει ως «κίνημα» το «δεν δίνω πανελλαδικές», την τάση δηλαδή που καλλιεργούν οι θιασώτες της ιδιωτικής εκπαίδευσης ότι δεν χρειάζεται οι μαθητές να μπουν στη δοκιμασία των πανελλαδικών καθώς οι ίδιοι παρέχουν σπουδές… με το αζημίωτο. 

Αυτή η πολιτική στόχευση της κυβέρνησης φάνηκε ξεκάθαρα στις φετινές εξετάσεις. Είναι δίκαιη λοιπόν η οργή των μαθητών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών, που ζητούν να μην ισχύσει για φέτος η ΕΒΕ, καθώς θα πετάξει έξω από τα πανεπιστήμια δεκάδες χιλιάδες παιδιά. 

Αυτό που χρειάζεται είναι να τελειώνουμε μια και καλή με τους κάθε είδους ταξικούς «κόφτες» (Τράπεζα Θεμάτων, όλο και περισσότερες εξετάσεις, ΕΒΕ, Εθνικό Απολυτήριο – το οποίο ετοιμάζεται και θα είναι πιο εξοντωτικό από τις πανελλαδικές) και να απαιτήσουμε: ελεύθερη πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ενίσχυση-αναβάθμιση της δημόσιας τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης, αποκλειστικά δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση, πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο, δημιουργία θέσεων εργασίας, σοβαρό σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό, αλλαγή προσανατολισμού του σχολείου, που θα πρέπει να έχει πρώτιστο στόχο να μορφώνει και όχι να εξοντώνει. 

 

Μ. Σάκος