![]() |
Τα επαναλαμβανόμενα ατυχήματα στα αστικά λεωφορεία συνδέονται άμεσα με την πολιτική της ιδιωτικοποίησης |
Όλοι αυτοί έχουν συστήσει εταιρεία μέσα στον ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας), την «Κοινοπραξία Συγκοινωνιών ΑΕ». Και εφαρμόζουν το εργασιακό καθεστώς τους μέσα στις αστικές συγκοινωνίες του Λεκανοπεδίου.
Οι εργαζόμενοι οδηγοί της κοινοπραξίας δουλεύουν διπλοβάρδιες 9-16 ωρών, ενώ ο νόμος για τα μέσα μαζικής μεταφοράς προβλέπει αυστηρά ωράριο 7,5 ωρών. Στο ατύχημα που έγινε στη Γλυφάδα η οδηγός αποκοιμήθηκε λόγω της κούρασης. Υπάρχει ακόμα το δεδομένο ότι η οδήγηση λεωφορείου μέσα στην Αθήνα έχει εντελώς άλλες απαιτήσεις από την οδήγηση στην εθνική οδό ή την επαρχία, ιδιαίτερα όσον αφορά τα μεγάλα λεωφορεία, τις λεγόμενες «φυσαρμόνικες». Με ένα τέτοιο έγινε το ατύχημα στη λεωφόρο Βουλιαγμένης.Η κοινοπραξία έχει πάρει 63 λεωφορειακές γραμμές στο Λεκανοπέδιο και ετοιμάζεται να πάρει και άλλες,καθώς θα της δοθούν 200 νέα λεωφορεία, πολλά απ’ τα οποία αρθρωτά, μήκους 12-18 μέτρων. Ο ΟΑΣΑ λέει ότι αδυνατεί να ελέγξει την κοινοπραξία, λόγω των κλασικών του ελλείψεων (ένας σταθμάρχης ανά 100 λεωφορεία), αλλά και λόγω του ότι τα λεωφορεία της δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό ταχογράφο. Μέχρι τώρα έχουν σημειωθεί 4 ατυχήματα με 47 τραυματίες, ενώ στην κοινοπραξία έχει επιβληθεί πρόστιμο 40.000 ευρώ για παραβίαση κανόνων λειτουργίας των συγκοινωνιών.
Η ίδια πολιτική της υποβάθμισης που οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση ακολουθείται και στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος-ΗΣΑΠ). Υπάρχουν 800 κενές θέσεις εργασίας. Στο μετρό οι οδηγοί δουλεύουν χωρίς ρεπό για έναν μήνα, οι σταθμάρχες 12-16 ώρες την ημέρα.
Στο Υπουργείο Μεταφορών τοποθετήθηκε υπουργός ένα πρωτοπαλίκαρο της νεοφιλελεύθερης συμμορίας, ο Κώστας Κυρανάκης, προφανώς για να διεκπεραιώσει το όλο «έργο» της ιδιωτικοποίησης. Όμως οι αστικές συγκοινωνίες αφορούν την καθημερινότητα των εκατομμυρίων εργαζομένων του Λεκανοπεδίου. Η διάλυση-ιδιωτικοποίησή τους θα έχει άμεσες συνέπειες στην ήδη προβληματική, από απόψεως περιβάλλοντος, χρόνου κ.λπ., ζωή της μεγάλης πόλης. Να αντιδράσουμε οργανωμένα μαζί με τους εργαζόμενους των συγκοινωνιών για την ανατροπή αυτής της πολιτικής και της νεοφιλελεύθερης συμμορίας που την υλοποιεί.
Σ. Κρόκος