Σάββατο, 2 Ιανουαρίου 2016

Ασφαλιστικό και εργαζόμενοι στα μέσα ενημέρωσης

Από παλαιότερη κινητοποίηση των εργαζομένων στον Τύπο
Σε κρίσιμη φάση βρίσκονται οι εργαζόμενοι στον Τύπο και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης μετά τη γνωστοποίηση ότι η Τρόικα επιμένει στην κατάργηση του αγγελιοσήμου, χαρακτηρίζοντάς το «φόρο υπέρ τρίτων». Εδώ θα πρέπει να διευκρινίσουμε κάτι, για όσους δεν το γνωρίζουν: οι εργοδότες του Τύπου και των ΜΜΕ είναι οι μόνοι στην Ελλάδα (ίσως και στην Ευρώπη) που δεν καταβάλλουν εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές (στον περιοδικό Τύπο ελάχιστες, στον ημερήσιο καθόλου), αλλά για την ασφάλιση του προσωπικού τους πληρώνουν όσοι διαφημίζονται στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, μέσω μιας κράτησης, του λεγόμενου «αγγελιοσήμου». Στην πραγματικότητα, βέβαια, πληρώνει όλος ο ελληνικός λαός, γιατί το κόστος αυτό μετακυλίεται στις τελικές τιμές των προϊόντων/υπηρεσιών. Μέχρι τώρα, οι μνημονιακές κυβερνήσεις προστάτευσαν το αγγελιόσημο, πρώτον για να τα έχουν καλά με τους μεγαλοεκδότες/καναλάρχες αλλά και επειδή, ούτως ή άλλως, δεν τολμούν να ζητήσουν από Μπόμπολα-Ψυχάρη-Βαρδινογιάννη-Κυριακού κ.λπ. ασφαλιστικές εισφορές.

Οι απλοί εργαζόμενοι στα ΜΜΕ, οι οποίοι στη συντριπτική τους πλειονότητα είναι χαμηλόμισθοι και δεν έχουν καμιά σχέση με τους διαπλεκόμενους μεγαλοδημοσιογράφους, δεν φταίνε τίποτα να πληρώσουν το «μάρμαρο»… Αν η κυβέρνηση έχει κότσια να τα βάλει με τους μεγαλοεκδότες, ας τους αναγκάσει να πληρώνουν κανονική και πλήρη εργοδοτική ασφαλιστική εισφορά. Επειδή, όμως, είναι δεδομένο ότι δεν τα έχει, οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να παραιτηθούν από την υπεράσπιση του αγγελιοσήμου, το οποίο μάλιστα έχει αναγνωριστεί δια νόμου «οιονεί ασφαλιστική εισφορά».
Ένα είναι σίγουρο: οι εργαζόμενοι στα ΜΜΕ πρέπει να αγωνιστούν εδώ και τώρα για τα στοιχειώδη ασφαλιστικά τους δικαιώματα. Στον αγώνα αυτό δεν μπορούν να προσδοκούν τίποτα από τις σημερινές διοικήσεις των Ενώσεών τους, οι οποίες κινούνται σε μια λογική είτε συντεχνιακή είτε ανοιχτά φιλο-εργοδοτική… Με πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα την απεργία-φιάσκο της 23/11 (που ουσιαστικά υπεράσπιζε την πολυθεσία των δημοσιογράφων) και τις τελευταίες ανακοινώσεις ότι ο Τσίπρας «έχει δεσμευτεί» να μην καταργηθεί το αγγελιόσημο, ενώ ο Τσίπρας στην πραγματικότητα επιβεβαίωσε ότι το θέμα θα ανοίξει κανονικά μαζί με όλο το ασφαλιστικό.
Επείγει η συσπείρωση των αγωνιστικών δυνάμεων του κλάδου και να ενεργοποιηθεί η βάση, με νέες, τολμηρές και πρωτότυπες μεθόδους κινητοποίησης.


Πάρις Δάγλας