Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017

Η Ελλάδα, ο Δούναβης και η σχεδιασμένη οικονομία

Κατά την πρόσφατη συνάντηση του Τσίπρα με τον Βούλγαρο πρωθυπουργό Μπορίσοφ υπογράφηκε συμφωνία για τη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης με τα δύο βασικά λιμάνια της Βουλγαρίας στον Εύξεινο Πόντο, Μπουργκάς και Βάρνα, και το λιμάνι του Δούναβη Ρούσε. Η άμεση σύνδεση της Ελλάδας με τον στρατηγικής σημασίας εμπορικό και συγκοινωνιακό άξονα του Δούναβη θα ήταν μια πολύ σημαντική εξέλιξη. Κάπου εδώ όμως εμπλέκεται η Κίνα.
Η οποία, μέσω της στρατηγικής του «νέου Δρόμου του Μεταξιού», θέλει να ελέγξει όλες τις μεταφορές και συγκοινωνίες από την Κεντρική Ασία μέχρι την Κεντρική Ευρώπη. Οι Κινέζοι, μάλιστα, έχουν προτείνει τη διάνοιξη της κοίτης του Αξιού, ώστε να καταστεί πλωτός, και έτσι να συνδεθεί για πρώτη φορά η Μεσόγειος με τον Δούναβη! Βέβαια, ξέρουμε ότι όλες οι κινεζικές επενδύσεις έχουν ως βάση τους τη φτηνή εργασία. Από την άλλη, θα αφήσουν οι ιμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί να ξετυλιχθούν στην ολότητά τους αυτά τα σχέδια; Δεν το νομίζουμε.
Εδώ υπάρχει μια αντίφαση. Η επιστήμη και η τεχνολογία ανοίγουν πλέον τεράστιες δυνατότητες. Τις οποίες όμως τις υπονομεύει ο καπιταλισμός, με τους ανταγωνισμούς του και τον παρασιτισμό του. Η ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων της ανθρωπότητας τείνει προς και έχει ανάγκη από μια παγκόσμια σχεδιασμένη οικονομία. Αυτή, όμως, μπορεί να την εφαρμόσει μόνο ο σοσιαλισμός!


Π.Δ.