Η Εγνατία Οδός, η μήκους 885 χιλιομέτρων εθνική οδός από την Ηγουμενίτσα στην Αλεξανδρούπολη, βγήκε στο σφυρί από την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Η Εγνατία έχει θετικό ισοζύγιο 100 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο και τα χαμηλότερα διόδια απ’ όλους τους εθνικούς δρόμους, 0,03 ευρώ/χλμ. Σε μια προοπτική 35 χρόνων θα αποδώσει στο δημόσιο πάνω από 7 δισεκατομμύρια ευρώ. Και όμως ξεπουλιέται στο κατασκευαστικό κεφάλαιο, μαζί με το υπό κατασκευή εναέριο τμήμα της έξω από τη Θεσσαλονίκη και τα υπό κατασκευή διόδια, με την προοπτική αύξησης αυτών στα 0,07 ευρώ/χλμ.
Στο
πλαίσιο αυτό βέβαια λαμβάνουν χώρα και ενδοκαπιταλιστικοί ανταγωνισμοί. Ως
μοναδική δεσμευτική πρόταση για την Εγνατία αναγνωρίστηκε αυτή της εταιρείας
ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, που όλοι ξέρουν ότι διαθέτει γερές προσβάσεις στην κυβέρνηση. Οι
εταιρείες ΑΚΤΩΡ και VINCI (Μυτιληναίος)
έκαναν προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας ενάντιά της. Το βέβαιο στην
υπόθεση είναι ότι πρόκειται για μια ακόμα ιταμή πράξη της κυβέρνησης Μητσοτάκη
εις βάρος των συμφερόντων του ελληνικού λαού.
Σ.Κ.