Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2021

Απεργία των πλοηγών ενάντια στα σχέδια εφοπλιστών-COSCO

 

Βυσσοδομούν οι εφοπλιστές και οι Κινέζοι σύμμαχοί
τους κατά της απεργίας των πλοηγών, επειδή δεν θέλουν
εμπόδια στη δικτατορία τους στο λιμάνι
Η κυβέρνηση κατέβασε νομοσχέδιο που δίνει τη δυνατότητα σε πλοία να μη χρησιμοποιούν πλοηγό για την είσοδό τους στα λιμάνια. Πρόκειται για επικίνδυνη εξέλιξη όσον αφορά τη θαλάσσια ασφάλεια, γιατί αυξάνεται ο κίνδυνος των ατυχημάτων. Είναι μέτρο-παραγγελία των εφοπλιστών για να γλυτώνουν τα έξοδα πλοήγησης.

Όμως, το υπόβαθρο της ιστορίας αφορά την κινέζικη κυριαρχία στο λιμάνι του Πειραιά. Οι Κινέζοι της COSCO έχουν ζητήσει να φτιαχτεί ιδιωτική εταιρεία πλοήγησης, δική τους δηλαδή, ή να πάρουν την υπάρχουσα, που είναι απ’ τους λίγους τομείς του λιμανιού που δεν βρίσκεται υπό την κατοχή τους.

Η υπηρεσία πλοήγησης είναι αυτοχρηματοδοτούμενη. Η μείωση των εσόδων της, εφόσον πολλά πλοία δεν θα πληρώνουν κόμιστρο πλοήγησης, τη βάζει σε κίνδυνο ύπαρξης, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι έχει εγκαταλειφθεί στην τύχη της όλ’ αυτά τα χρόνια απ’ την επίσημη πολιτική. Οι εργαζόμενοι στην πλοήγηση έχουν κατέβει σε απεργία ενάντια στο επικίνδυνο νομοσχέδιο της κυβέρνησης.

Οι θρηνωδίες της «Καθημερινής» ότι οι απεργοί εργαζόμενοι κρατάνε «όμηρο» το εκ της Ασίας εμπόριο δείχνουν ποιοι είναι οι πραγματικοί καθοδηγητές και του συγκεκριμένου μέτρου αλλά και συνολικά της κινέζικης κατοχής του λιμανιού. Η «Καθημερινή» είναι βασικό δημοσιογραφικό όργανο του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Ο κινέζικος σταλινο-καπιταλισμός είναι βασικός σύμμαχος των Ελλήνων εφοπλιστών, αφού τους έχει παραχωρήσει τη θαλάσσια μεταφορά των προϊόντων του. Οι Κινέζοι πλουτοκράτες είναι μαθημένοι σε καθεστώς δικτατορικής ασυδοσίας και σε εργασιακές σχέσεις κάτεργου. Δεν ανέχονται διαφορετική κατάσταση στο λιμάνι. Δεν είναι τυχαίο ότι βρίσκονται σε κόντρα με τις ναυπηγοεπισκευαστικές εταιρείες που υπάρχουν στη Ζώνη του Πειραιά, αφού θέλουν να κυριαρχήσουν και σε αυτή τη δραστηριότητα.

Συμπαραστεκόμαστε στον δίκαιο αγώνα των πλοηγών στο λιμάνι του Πειραιά. Η πλοήγηση πρέπει να είναι υποχρεωτική, για να υπάρχει ασφάλεια στη θάλασσα, αλλά πρέπει και να αναβαθμιστεί.

Η κινέζικη δικτατορία στο λιμάνι αποτελεί απειλή για όλο τον ελληνικό λαό. Η πλημμυρίδα των ασιατικών προϊόντων εξοντώνει την εγχώρια παραγωγή και καταβαραθρώνει το βιοτικό επίπεδο. Οποιαδήποτε αντίθεση στη δικτατορία των Κινέζων και των συμμάχων τους εφοπλιστών στο λιμάνι πρέπει να τυγχάνει της άμεσης ενεργητικής συμπαράστασης ολόκληρου του εργαζόμενου λαού.

 

Σ. Κρόκος