Με τη θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής από την υπουργό Παιδείας του κεφαλαίου Νίκη Κεραμέως κόπηκαν 18.000 επιπλέον υποψήφιοι φέτος στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα πανεπιστήμια. Ο αριθμός των εισακτέων έπεσε στους 63.000, σε σύνολο 104.000 περίπου υποψηφίων. Αυτός είναι ο μόνος δρόμος για τους φοιτητές και τους μαθητές,
ενάντια στη σκληρή αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης
Πρόκειται φυσικά για εφαρμογή σκληρής ταξικής «κρισάρας» με στόχο να γεμίσουν πελάτες τα ιδιωτικά κολέγια και Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΙΕΚ). Η πρώτη «πράξη» άλλωστε της κ. Κεραμέως στην εκπαίδευση ήταν να εξισώσει τα πτυχία των πανεπιστημίων με αυτά των ιδιωτικών κολεγίων, καταπατώντας το Σύνταγμα (άρθρο 16). Τα «περί απεγκλωβισμού των νέων απ’ τα πανεπιστήμια για να πάνε στα δημόσια ΙΕΚ», που είπε, μόνο σαν προσβλητική ειρωνεία μπορούν να εκληφθούν. Η ίδια είναι επίσης που έχει υποβαθμίσει την τεχνική εκπαίδευση με τη διάσπαση των σπουδών στα επαγγελματικά λύκεια σε τέσσερα επίπεδα.
Για να προχωρήσουν κυβέρνηση και Κεραμέως σε τέτοια μέτρα «πάτησαν» σε μια ήδη διαμορφωμένη απ’ τις αστικές πολιτικές αρνητική κατάσταση πολλών σχολών και τμημάτων. Με βασική αφετηρία το νόμο 2525 του 1997 της τότε κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, φτιάχτηκαν πολλές σχολές απομονωμένες γεωγραφικά και χωρίς ουσιαστικό επαγγελματικό αντίκρυσμα. Ο στόχος βέβαια της αστικής πολιτικής δεν ήταν κάποια σύνδεση με την παραγωγή. Ήταν να καθυστερήσει η εκδήλωση της ανεργίας στους νέους για κάποια χρόνια, να τονωθεί η κατανάλωση ιδιαίτερα στην επαρχία κ.λπ. Η έλλειψη οποιουδήποτε παραγωγικού και εκπαιδευτικού σχεδιασμού, καθώς και η συρρίκνωση των οικονομικών δυνατοτήτων των οικογενειών απ’ τις αντιλαϊκές πολιτικές και τα μνημόνια, δημιούργησαν μια κατάσταση όπου πολλές σχολές φυτοζωούν, ενώ θα μπορούσαν να στηριχθούν στη βάση ενός διαφορετικού μοντέλου στη χώρα.
Η απάντηση στα βάρβαρα ταξικά μέτρα της Κεραμέως μπορεί να έρθει μόνο με αιτήματα που απαντούν στα αδιέξοδα του συστήματος απ’ τη μεριά των συμφερόντων της εργαζόμενης κοινωνίας: δημόσια πανεπιστημιακή και τεχνική εκπαίδευση, αναβαθμισμένη και συνδεδεμένη με την ανασυγκρότηση της παραγωγής, πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο, ελεύθερη πρόσβαση σε σχολές μικρής και μεσαίας ζήτησης, κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων της Κεραμέως και αποκατάσταση της ισχύος του άρθρου 16 του Συντάγματος, μείωση της διδακτέας και εξεταστέας ύλης σε γυμνάσια-λύκεια, ενίσχυση της δημόσιας παιδείας σε όλες της τις βαθμίδες. Σε αυτή τη βάση μπορούν να παλέψουν λαός και νεολαία ενάντια στη βάρβαρη αστική πολιτική στην εκπαίδευση.
Σ. Κρόκος